Ga naar inhoud

Indesit wial 143 speling in onderdeel


theezak

Aanbevolen berichten

sinds een paar weken maakt de wasmachine veel herrie tijdens het centrifugeren als er redelijk wat was in de wasmachine zit . hoe voller hoe sneller herrie die maakt. als er haast niks inzit zoals een paar sokken dan komt het ook maar heel af en toe en dan gaat het ineens ook weer weg , en zo niet dan moet ik hem snel even op pauze zetten. ik heb de wasmachine zelf even opengemaakt om te kijken of er iets los zit. ik heb de achterkant opengemaakt en dan krijg je een rubberenband met een wiel ofzo. heb daar aan gedraaid maar hoorde geen geluid. ook als ik aan de voorkant aan de trommel draaidt hoor ik niks. nogmaals aan de achterkant gekeken en gevoeld merkte een verschil in 2 onderdelen die hetzelfde zijn. volgens mij is het een soort vering die zowel links als rechts zit die het de hele wasmachine veert ofzo. in de linker zit speling. ik heb een foto gemaakt en wat blauwe pijlen gezet die naar het onderdeel wijzen. mijn vraag is kan ik dit zelf repareren of verstevigen zonder dat ik de hele wasmachine uit elkaar hoeft te halen wat zeer ingewikkeld is. hier de foto van het onderdeel. http://pasteboard.co/EPdXem8.jpg
Link naar reactie
Dat zijn de schokbrekers waar de kuip op staat. Er hoort speling in te zitten maar of dat te veel is kan in niet beantwoorden. Laat de machine een was doe zonder achterkant en kijk of het geluid daar echt wel weg komt. http://pasteboard.co/EPdXem8.jpg De kuip hangt ook aan 2 (of 4) veren. Zitten deze nog goed in de oogjes? Meestal komt herrie toch echt uit de lagers. Dit moet je kunnen voelen als je de trommel aan de voorzijde kunt bewegen tov de kuip. Anders de snaar er even afwippen (de "rubberband" ) en de trommel dan een zwieper geven. PAS OP: als je de achterkant open laat dan uit de buurt blijven met kleding, kinderen en dieren...
Link naar reactie
bedankt voor je reactie HarryO , ik heb een was laten draaien met de achterkant open en het geluid komt duidelijk binnenin dat draaiende wiel vandaan. (zie foto). op het laatst heb ik hem maar uitgezet want het leek wel oorlog. zitten de lagers daarin? en zo ja , is het mogelijk dat ik dat zelf kan vervangen zonder dat ik dat ooit heb gedaan. ik heb alleen die snaar er nog niet afgehaald en een draai aan de trommel gegeven , wil je dat ik dat ook nog even uittest? hier de foto vanwaar het geluid vandaan komt. http://pasteboard.co/PyP5MVh.jpg
Link naar reactie
dat is inderdaad jammer. ik heb de snaar er even afgehaald en de trommel paar keer een flinke zwaai gegeven maar ik hoorde helemaal niks. ik hoorde alleen wat geluid uit de schokbreker op de eerdere foto komen maar niet uit het wiel zelf waar de lager zit. ik heb ook nog even voor de zekerheid aan het wiel aan de achterkant gedraaid maar hoor dan ook helemaal niks. vreemd want de harde klappen kwamen echt ergens vanachter dat wiel vandaan bij het einde van het centrifugeren als die op zijn snelst gaat). kan er misschien nog een video opname van proberen te maken als je wil. de veren zitten ook nog goed in de oogjes.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als de snaar er af is mag je gen speling voelen tussen trommel en kuip. Voel je dat wel dan zijn het dus de lagers en is het einde machine. Voel je geen speling dan is mogelijk de trommel as iets krom waardoor de machine in onbalans komt. Dat moet je kunnen zien als je de trommel met de hand draaid. Hij gaat dan als een "ei" rond ipv precies in het midden van de kuip. Ook dan einde machine. Als dit niet het geval is dan kun je de beide schokbrekers op de gok vervangen. Weggooien van de machine kan altijd nog.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...