Ga naar inhoud

Harde schijf maar voor een deel beschikbaar


Aanbevolen berichten

Heb je je harde schijf niet per ongeluk geformateerd in het FAT formaat? Zonee, en zelf bij het partitioneren kan je maar 2 gig zien, check dan je bios instellingen. Ik raad aan om een auto detect te doen, die werkt meestal wel goed. Onthou wel dat je data kan verliezen bij het opnieuw instellen van de harde schijf, dus maak eerst een backup van belangerijke data :smile:
Link naar reactie
Als je de schijf 16 bit FAT hebt geformatteerd, dan klopt die 2 GB. Als je met Fdisk een extended partitie aan kan maken met de overige 28 GB dan kan je geluk hebben. In ieder geval Fdisk opstarten en de eerst vraag met ja beantwoorden! In principe ga ik er ook vanuit dat je de hele schijf opnieuw moet indelen. Verder ga ik ervan uit dat je een (vrij) nieuwe computer hebt, die overweg kan met grote schijven.
Link naar reactie
Controleer of je een FAT of een FAT32 partitie hebt. Als je FAT hebt (feitelijk FAT16) dan verklaart dat je probleem. Kan gewoon door Fdisk op te starten! Enne, beantwoord die eerste vraag dan wel met ja (NL versie) of Y (Engels)... Als je dit nog niet hebt geprobeerd ... en probeer die extended partitie te maken (kies 1). Anders blijft het voor mij volledig giswerk.
Link naar reactie
Zou gewoon van vooraf aan beginnen. Pc opstarten met bootflop, desdoods met die van win98. FDISK /MBR of een hulpprogramma vd fabrikant. Alle partities etc. weggooien en aanmaken en formateren. Zou het moeten doen. Gaat het niet, dan uitgebreide informatie meegeven. Is het je al opgevallen dat zodra iemand uitgebreide info meegeeft dat het probleem meestal in de kortste keren is opgelost.
Link naar reactie
[quote:13ce035ebc] Op 11-05-2002 13:08 schreef Henk Bakker: De 2 gb is geformatteerd in fat 32, fdisk is niet aanwezig in XP. Het moet toch mogelijk zijn om de rest aan te spreken! [/quote:13ce035ebc] Er is wel ergens een tool in XP die hetzelfde doet. In W2000 [i:13ce035ebc]start->settings->control panel->administrative tools->computer management->storage->disk management[/i:13ce035ebc]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...