anoniem Geplaatst: 10 mei 2002 Delen Geplaatst: 10 mei 2002 Ik heb een tweede harde schijf in mijn pc gezet. IBM 30 gb 7200 toeren. Maar ik zie maar 2 gb. Het lukt me niet de rest te gebruiken. Ik heb part-magic 7.0, OS is Windows XP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2002 Heb je je harde schijf niet per ongeluk geformateerd in het FAT formaat? Zonee, en zelf bij het partitioneren kan je maar 2 gig zien, check dan je bios instellingen. Ik raad aan om een auto detect te doen, die werkt meestal wel goed. Onthou wel dat je data kan verliezen bij het opnieuw instellen van de harde schijf, dus maak eerst een backup van belangerijke data :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2002 In de bios staat de schijf op auto-detect. Ik zie in de bios ook die 30 gb. Ik kan natuurlijk met partition magic de schijf naar ntfs omzetten, er staat geen data op, dus ik kan er alles mee doen. Maar dan??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2002 Heb je al eens geprobeerd om in PM de verdwenen partitie te vinden,misschien is hij wel verborgen.Zie je hem wel in PM?Zo ja,kijk dan eens onder operations/advance/hidden partities Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2002 Als je de schijf 16 bit FAT hebt geformatteerd, dan klopt die 2 GB. Als je met Fdisk een extended partitie aan kan maken met de overige 28 GB dan kan je geluk hebben. In ieder geval Fdisk opstarten en de eerst vraag met ja beantwoorden! In principe ga ik er ook vanuit dat je de hele schijf opnieuw moet indelen. Verder ga ik ervan uit dat je een (vrij) nieuwe computer hebt, die overweg kan met grote schijven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2002 Pc is vrij nieuw, kan met grote schijven overweg. (ander schijf is 40gb) Waar hij uitkwam (de 2e schijf) was pc met ME en draaide daar goed! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2002 Controleer of je een FAT of een FAT32 partitie hebt. Als je FAT hebt (feitelijk FAT16) dan verklaart dat je probleem. Kan gewoon door Fdisk op te starten! Enne, beantwoord die eerste vraag dan wel met ja (NL versie) of Y (Engels)... Als je dit nog niet hebt geprobeerd ... en probeer die extended partitie te maken (kies 1). Anders blijft het voor mij volledig giswerk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2002 De 2 gb is geformatteerd in fat 32, fdisk is niet aanwezig in XP. Het moet toch mogelijk zijn om de rest aan te spreken! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2002 Zou gewoon van vooraf aan beginnen. Pc opstarten met bootflop, desdoods met die van win98. FDISK /MBR of een hulpprogramma vd fabrikant. Alle partities etc. weggooien en aanmaken en formateren. Zou het moeten doen. Gaat het niet, dan uitgebreide informatie meegeven. Is het je al opgevallen dat zodra iemand uitgebreide info meegeeft dat het probleem meestal in de kortste keren is opgelost. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2002 ik heb hetzelfde probleem gehad,moest jumper verwijderen op mijn schyf en daarna herkende windows wel de volledige schyf Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 [quote:13ce035ebc] Op 11-05-2002 13:08 schreef Henk Bakker: De 2 gb is geformatteerd in fat 32, fdisk is niet aanwezig in XP. Het moet toch mogelijk zijn om de rest aan te spreken! [/quote:13ce035ebc] Er is wel ergens een tool in XP die hetzelfde doet. In W2000 [i:13ce035ebc]start->settings->control panel->administrative tools->computer management->storage->disk management[/i:13ce035ebc] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 Quote: ik heb hetzelfde probleem gehad,moest jumper verwijderen op mijn schyf en daarna herkende windows wel de volledige schyf Welke jumper bedoel je? Ik heb maar 1 jumper zitten. (meest rechtsonder) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 Die jumper is zeerwaarschijnlijk voor de master/slave instelling van de HD... Dus daar hoef je niets mee te doen. Dus ik zou het toch proberen dmv software: iets als FDISK, Partition Magic, XP software e.d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 Denk ik ook. Ik blijf het maar vreemd vinden. De BIOS ziet de volledige 30 gb. Maar xp ziet 2 gb. Ook part.magic ziet maar 2 gb. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 Staat in de bios alles op auto? (herkenning en modus (lba/normal) ook?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 Je bios is geen besturingssysteem! Daar maak je de fout in, Je zal toch in de partitie ellende moeten blijven zoeken. En die partities moeten in je besturingssysteem zichtbaar worden, heeft niks met je bios van doen Sterkte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 ik bedoel inderdaad de jumper op de HD en deze heeft wel degelijk invloed zoals ik al zei bij mij moest ik hem verwijderen dus geen slave of master.daarna had ik de gehele schijf tot mijn beschikking Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 Eindelijk! Ik ben eruit. Het was de jumper op de hdd. Vreemd in ME werkte de schijf goed. Ik XP is een ander jumpersetting noodzakelijk. Iedereen die een bijdrage geleverd heeft bedankt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen