Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

hallo, Mijn pc maakt nogal wat geluid, en dat wou ik verminderen. Nu las ik geloof ik een paar weken geleden hier in het forum over schuimrubber in de kast plaatsen, voor demping van het geluid. Kun je dat spul overal plakken waar je maar wilt, of moet ik ook goed om de warmteontwikkeling denken. Ik heb ook eens gehoord dat schuimrubber statisch is, en das meestal niet zo goed voor de comp. bvd,
Link naar reactie
Hoi, Toevallig las ik je probleem. Ik zit met hetzelfde. Ben net overgestapt van een celeron 333 naar AMD 900. Veel grotere koeling dus veel meer lawaai. Op je tafel zetten van de kast is er niet meer bij. Onder de tafel valt de herrie nog een beetje mee. Ik ga denk ik wel iets van schuimrubber in de kast plakken. denk wel om voldoende luchttoevoer.. wat betreft statische lading. Als je er iets uithaalt, aard je dan eerst even aan de cv of zo... Ben benieuwd hoe het afloopt.. Groet Ab.
Link naar reactie
Ben ook bezig geweest met de pc om hem stiller te krijgen voornamelijk omdat de CPU koeler (=fan) zoveel herrie maakte. Ik heb nu een andere heatsink met een hele stille Papst fan (maar 19dB). De vorige was een Coolermaster met een 34dB. Heerlijk die rust die weergekeerd is. Volgens mij is het dus effectiever om aan de productie kant te beginnen ipv aan de dempingskant. Succes
Link naar reactie
[quote:69db5d3a56] Op 05-05-2002 14:32 schreef boss63: Ben ook bezig geweest met de pc om hem stiller te krijgen voornamelijk omdat de CPU koeler (=fan) zoveel herrie maakte. Ik heb nu een andere heatsink met een hele stille Papst fan (maar 19dB). De vorige was een Coolermaster met een 34dB. Heerlijk die rust die weergekeerd is. Volgens mij is het dus effectiever om aan de productie kant te beginnen ipv aan de dempingskant. Succes [/quote:69db5d3a56] Ja, mischien heb je gelijk, maar in een systeem met XP 2000+ koeler en 2 systemfans die van zichzelf al stil zijn kun je moeilijk iets aan de productieve kant beginnen. Ik wil hem graag HELEMAAL stil hebben !!!!
Link naar reactie
Vervang de chipset koeler door een fatsoenlijk koelblok, en je voeding door een stiller exemplaar. Zelfde met de fan op je videokaart, ook een stillere oplossing voor zoeken (Zalman graphicscard koelblok met 92mm systeem fan bv) Dat scheelt al weer een heel stuk. Tevens je systeemfans en CPU fan door stillere exemplaren vervangen. Schuim kan je er idd in plakken, maar bedenk dat je kast er wel wat warmer van wordt.
Link naar reactie
Ik heb ook geluidproblemen. Ik heb een Compaq presario. Hij staat in mijn woonkamer om wat vaker in de buurt te zijn van mijn vrouw. Het apparaat maakt echt een pokke herrie. Met isoleren ben ik bang dat het te warm wordt. Compaq heeft een tool waar je de specs van je pc mee kan ophalen. Hierin stond het volgende: 116386-B21 Chassis ATX 200W FC ALL Wat kan ik er in zetten om hem stil te krijgen? (merken, types) Wat is écht stil? (ik las boven iets van 19db) Hoe weet ik hoeveel db ik nu heb? Een alternatief was mijn pc boven en een monitor, toetsebord en verleng kabel naar beneden. Werd toch wel wat moeilijk en ook erg duur.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Ik heb wel ervaring met geluids dempend materiaal in mijn kast, ik heb een Q500 Big Tower dus ook erg veel ruimte in mijn kast. Als materiaal heb ik van die vierkante matten gebruikt die vaak op de vloer liggen, een 'harde' onderkand met een soort geribbeld oppervlak. het voor deel van een geribbeld oppervlak is dat het geluid beter wordt geabsorbeerd dan een glad oppervlak, Je kan ook gebruik maken van de matten die ze dus in studio's gebruiken, zorg wel dat het allemaal goed gelijmd of geplakt is. Bij mij heeft het geholpen, kan nu slapen terwijl er een film wordt gedownload :D :D :D :D :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...