anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Delen Geplaatst: 5 mei 2002 hallo, Mijn pc maakt nogal wat geluid, en dat wou ik verminderen. Nu las ik geloof ik een paar weken geleden hier in het forum over schuimrubber in de kast plaatsen, voor demping van het geluid. Kun je dat spul overal plakken waar je maar wilt, of moet ik ook goed om de warmteontwikkeling denken. Ik heb ook eens gehoord dat schuimrubber statisch is, en das meestal niet zo goed voor de comp. bvd, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2002 Hoi, Toevallig las ik je probleem. Ik zit met hetzelfde. Ben net overgestapt van een celeron 333 naar AMD 900. Veel grotere koeling dus veel meer lawaai. Op je tafel zetten van de kast is er niet meer bij. Onder de tafel valt de herrie nog een beetje mee. Ik ga denk ik wel iets van schuimrubber in de kast plakken. denk wel om voldoende luchttoevoer.. wat betreft statische lading. Als je er iets uithaalt, aard je dan eerst even aan de cv of zo... Ben benieuwd hoe het afloopt.. Groet Ab. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2002 Ben ook bezig geweest met de pc om hem stiller te krijgen voornamelijk omdat de CPU koeler (=fan) zoveel herrie maakte. Ik heb nu een andere heatsink met een hele stille Papst fan (maar 19dB). De vorige was een Coolermaster met een 34dB. Heerlijk die rust die weergekeerd is. Volgens mij is het dus effectiever om aan de productie kant te beginnen ipv aan de dempingskant. Succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 [quote:69db5d3a56] Op 05-05-2002 14:32 schreef boss63: Ben ook bezig geweest met de pc om hem stiller te krijgen voornamelijk omdat de CPU koeler (=fan) zoveel herrie maakte. Ik heb nu een andere heatsink met een hele stille Papst fan (maar 19dB). De vorige was een Coolermaster met een 34dB. Heerlijk die rust die weergekeerd is. Volgens mij is het dus effectiever om aan de productie kant te beginnen ipv aan de dempingskant. Succes [/quote:69db5d3a56] Ja, mischien heb je gelijk, maar in een systeem met XP 2000+ koeler en 2 systemfans die van zichzelf al stil zijn kun je moeilijk iets aan de productieve kant beginnen. Ik wil hem graag HELEMAAL stil hebben !!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Vervang de chipset koeler door een fatsoenlijk koelblok, en je voeding door een stiller exemplaar. Zelfde met de fan op je videokaart, ook een stillere oplossing voor zoeken (Zalman graphicscard koelblok met 92mm systeem fan bv) Dat scheelt al weer een heel stuk. Tevens je systeemfans en CPU fan door stillere exemplaren vervangen. Schuim kan je er idd in plakken, maar bedenk dat je kast er wel wat warmer van wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2002 Ik heb ook geluidproblemen. Ik heb een Compaq presario. Hij staat in mijn woonkamer om wat vaker in de buurt te zijn van mijn vrouw. Het apparaat maakt echt een pokke herrie. Met isoleren ben ik bang dat het te warm wordt. Compaq heeft een tool waar je de specs van je pc mee kan ophalen. Hierin stond het volgende: 116386-B21 Chassis ATX 200W FC ALL Wat kan ik er in zetten om hem stil te krijgen? (merken, types) Wat is écht stil? (ik las boven iets van 19db) Hoe weet ik hoeveel db ik nu heb? Een alternatief was mijn pc boven en een monitor, toetsebord en verleng kabel naar beneden. Werd toch wel wat moeilijk en ook erg duur. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2002 Heeft iemand nu al ervaring met het plaatsen van geluidsdempend materiaal in je kast? Ik ben het zelf namelijk ook van plan, nadat ik mijn enermax voeding ontvangen heb :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Kijk hier eens naar: http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/224459/1/25 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 [color=blue:78aaaac709]Het kan ook helpen als je het rooster achter de fan weghaald. Vaak hoor je de lucht die er langs wordt geblazen.[/color:78aaaac709] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 ligt het aan mij of doet die link het niet... :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Als de link het niet doet heb je waarschijnlijk cookies geblokkeerd. Dat had ik ook een keer. Bij mij doet hij het! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Hmm... heb nu Internet Explorer geprobeert i.p.v. NetCaptor en alle cookies laten accepteren en nog doet ie het niet... :( maar ik zal wel ff zoeken op gathering.tweakers.net Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Ik kom helemaal niet op gathering of tweakers...als ik die link aan klik krijg ik een leeg scherm...ik ben ingelogd bij tweakers...cookies geaccepteerd....moet ik nog iets anders doen om toegang te krijgen voor die site of zo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Vreemd ! :( Heb je soms zonealarm? Daarmee kun je ook je privacy instellen via ad-blocking en cookie control. Anders zou ik het niet weten. Ik heb er geen probleem mee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Heb inderdaad ZoneAlarm maar was zelf al zo snugger om die uit te zetten...:-) Ach, ik probeer het vandeweek wel op de Uni...wat voor artikel is het eigenlijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Het arkitel gaat over hoe wat je allemaal kan doen om je PC stiller te maken. Je kan ook zelf zoeken op het onderwerp [b:b2f782d445]casemods [/b:b2f782d445] in: http://gathering.tweakers.net/search.php suc6 ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 Ah...hier op de Uni doet de link het wel...:-) thnx tweaky :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2002 Ik heb wel ervaring met geluids dempend materiaal in mijn kast, ik heb een Q500 Big Tower dus ook erg veel ruimte in mijn kast. Als materiaal heb ik van die vierkante matten gebruikt die vaak op de vloer liggen, een 'harde' onderkand met een soort geribbeld oppervlak. het voor deel van een geribbeld oppervlak is dat het geluid beter wordt geabsorbeerd dan een glad oppervlak, Je kan ook gebruik maken van de matten die ze dus in studio's gebruiken, zorg wel dat het allemaal goed gelijmd of geplakt is. Bij mij heeft het geholpen, kan nu slapen terwijl er een film wordt gedownload :D :D :D :D :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2002 ik heb één van m'n coolers stukgeslagen (nee, niet die van m'n processor), en mijn pc maakt al de helft minder lawaai (doe dit niet als je o/c'ed) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2002 koop een kast van door de 500 gulden dan zit je wel goed zelfs met zon power cooler voor op een amd 1.4 mijne is nu zelfs stiller dan de p1 van me kleine zusje :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen