Ga naar inhoud

foutmelding E57


Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
  • 2 weken later...
Code e57 kreeg ik op mijn wasmachine bosch (was28443nl/07). Machine is ongeveer 5 jaar oud. Op internet gezocht naar mogelijke oorzaken. Bosch gebeld en die konden me niet verder helpen want er zou een monteur moeten langskomen. Na eigen onderzoek bleek de motorunit INVERTER (inverter naast motor rechtsbeneden naast motor kijkende vanuit de achterkant) kapot te zijn. Bleken twee veiligheidsbruggen te zijn doorgebrand. Via de site van bosch-home type wasmachinenummer ingevoerd en via tekening nieuw onderdeel besteld (ongeveer 167,- inclusief verzenden http://www.bosch-home.nl/artikeloverzicht/00706019) Mijns inziens kan ik uit voornoemde site opmaken dat dit onderdeel al twee maal gemodificeerd is vandaar bij bosch besteld dan weet je zeker dat je het juiste en mogelijk gemodificeerd onderdeel hebt. Machine doet het weer perfect.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 5 maanden later...
Vraagje... Wij hebben ook een Siemens Varioperfect IQ700, met nummer in de deur: WM16S441FG/07 FD 9107 200216 (KD Code: ME257A 02110X001001102). Wij hebben ook de melding YES, en daarna de melding E57 op het scherm. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Wat eraan te doen? Het is niet zo dat de machine het helemaal niet meer doet. Wanneer we de machine uitzetten en de stroom eruit trekken, en later weer insteken, na een tijdje proberen en zoeken, werkt het weer... Raar. Dank alvast
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 8 maanden later...
Hallo Wij hebben een Siemens vario IQ 700 en krijgen plots de foutmelding E57. De stroom was eerst uitgevallen en toen we nadien terug probeerde aan te zetten kregen we na een paar seconden de foutcode E57. De code in de deur van de wasmachine is E-nr WM14S370FG/07
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Op het display van mijn Bosch Logixx 8 varioperfect (WAS28391NL/04) ook een E57 code. Overigens zonder dat er een stop is doorgeslagen. Open gemaakt en kan geen doorgebrande onderdelen vinden, zie foto's [url]https://photos.app.goo.gl/ayXmVnBnxVP9c5hj7[/url]. Waar kan ik het beste beginnen bij het oplossen van deze storing? Gr Frank
Link naar reactie
Print ziet er op het oog goed uit. E57/F57 hoeft niet altijd een volledig vernielde inverter te zijn. Kan ook gewoon een slechte stekker of soldeer verbinding zijn. Als je het aan durft: Soldeer de 4 naast elkaar zittende pennen van het onderdeel onder de koelplaat eens door en soldeer de 5 pootjes van het (zwarte)relais eens door. Zien er niet echt betrouwbaar uit. En is het verbeelding/slechte foto of heeft het relais verkleuring?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...