Ga naar inhoud

RIMM geheugen PC800 --> SDRAM PC133 met 'n ASUS DIMM RISER!


Aanbevolen berichten

Net een Dual mobo aangeschaft motten er Rimm plankjes in. Aangezien ik nog PC133 256 MB heb liggen en RIMM niet goedkoop is wil ik zo'n DIMM RISER kopen; die convert zegmaar RIMM naar DIMM Heeft iemand hier ervaring mee, waar kan ik die Risers kopen en hoe duur? Alvast bedankt! ------------------------------- N.a.v de 1e reply: Asus raad het aan in de User manual van de P3c-d --> EL Cheapo oplossing! _________________ Net een Dual Pentium Mobo Aangeschaft :smile: whoaahh m'n PC vliegt bijnah! hehe [ Dit Bericht is bewerkt door: WeaZuL op 2002-03-25 00:22 ]
Link naar reactie
Bedoel je de MTH chip? Die wilde Intel bij de 820 chipset leveren, zodat de 820 ook PC133 zou kunnen gebruiken in plaats van alleen RDRAM. Er waren echter problemen met de MTH en uiteindelijk heeft Intel het opgegeven. Maar bestaat dat ook voor een riser? Je wordt dan dus beperkt door de beperkte bandbreedte van PC133, vervolgens moet de boel omgezet worden in RDRAM vorm, met bijbehorende hoge latency, om nog te zwijgen over de vertraging van het omzetten zelf. Het zou een echte performance killer zijn. Dat gold natuurlijk ook voor de MTH. Maar kan iemand me even uitleggen wat hier precies aan de hand is? Want ik volg het verhaal niet helemaal meer.
Link naar reactie
Komtie.... Ik heb dus een nieuw mobo; de ASUS P3C-D Dual Slot1 (nou niet nieuw --> 2dehands!) Hier past alleen maar RDRAM in! Dus ik kijken op marktplaats enz.. voor rdram Bijnah niet te vinden of voor een belachelijk hoge prijs! Lees ik even later in de Manual van de P3C-D dat je een Riser kan gebruiken! Die is Goedkoper dan een 256MB Rdram plankje! Screenshot -> http://home.conceptsfa.nl/~onderdyk/dimmriser.jpg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...