anoniem Geplaatst: 24 maart 2002 Delen Geplaatst: 24 maart 2002 Net een Dual mobo aangeschaft motten er Rimm plankjes in. Aangezien ik nog PC133 256 MB heb liggen en RIMM niet goedkoop is wil ik zo'n DIMM RISER kopen; die convert zegmaar RIMM naar DIMM Heeft iemand hier ervaring mee, waar kan ik die Risers kopen en hoe duur? Alvast bedankt! ------------------------------- N.a.v de 1e reply: Asus raad het aan in de User manual van de P3c-d --> EL Cheapo oplossing! _________________ Net een Dual Pentium Mobo Aangeschaft :smile: whoaahh m'n PC vliegt bijnah! hehe [ Dit Bericht is bewerkt door: WeaZuL op 2002-03-25 00:22 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2002 Ik weet vrij zeker dat dit niet bestaat, maar als het al bestaat is het voor servers en dat betekent dat het ERG duur zal zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2002 Hi Zou ik niet doen. Intel is van die omvormer (Converting) afgestapt. Die zit op het moederbord CC820. Is nu de VC820 georden. Die CC820 werdt gratis geruild voor de VC820, MET 128 rimm geheugen. gr Nico [ Dit Bericht is bewerkt door: sfinx op 2002-03-25 18:59 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2002 Bedoel je de MTH chip? Die wilde Intel bij de 820 chipset leveren, zodat de 820 ook PC133 zou kunnen gebruiken in plaats van alleen RDRAM. Er waren echter problemen met de MTH en uiteindelijk heeft Intel het opgegeven. Maar bestaat dat ook voor een riser? Je wordt dan dus beperkt door de beperkte bandbreedte van PC133, vervolgens moet de boel omgezet worden in RDRAM vorm, met bijbehorende hoge latency, om nog te zwijgen over de vertraging van het omzetten zelf. Het zou een echte performance killer zijn. Dat gold natuurlijk ook voor de MTH. Maar kan iemand me even uitleggen wat hier precies aan de hand is? Want ik volg het verhaal niet helemaal meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2002 Komtie.... Ik heb dus een nieuw mobo; de ASUS P3C-D Dual Slot1 (nou niet nieuw --> 2dehands!) Hier past alleen maar RDRAM in! Dus ik kijken op marktplaats enz.. voor rdram Bijnah niet te vinden of voor een belachelijk hoge prijs! Lees ik even later in de Manual van de P3C-D dat je een Riser kan gebruiken! Die is Goedkoper dan een 256MB Rdram plankje! Screenshot -> http://home.conceptsfa.nl/~onderdyk/dimmriser.jpg Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen