Ga naar inhoud

Red mijn harde schijf!!


Aanbevolen berichten

Mijn harde schijf is door een kortsluiting verloren gegaan. Dat wil zeggen dat hij niet meer door het BIOS wordt herkend, maar de data er waarschijnlijk nog wel op staat. De mogelijkheid bestaat dat na het vervangen van de printplaat van de HD, de data weer toegankelijk is. Heeft iemand hier ervaring mee? >> Maakt het bijv. uit van welke harde schijf ik de printplaat gebruik, en met welke dingen ik rekening moet houden?
Link naar reactie
Ik heb ook eens de print vervangen maar dat wist je al. Was een kwestie van een paar schroefjes losdraaien, de print iets oplicten en een paar connectoretjes loshalen. Vervolgens de print van een identieke harddisk geplaatst en hij draaide weer als een zonnetje. In ieder geval heb ik toen de data kunnen redden. Misschien kun je ergens een gelijke harddisk op de kop tikken die fusiek gecrashed is, maar nog een goede print heeft...
Link naar reactie
[quote:c7f194b3ea] Op 21-03-2002 19:33, schreef Yellowman: Maar moet het dan van het zelfde merk zijn, dezelfde grote van schijf, ultra ata, of maakt het niet zoveel uit. [/quote:c7f194b3ea] Nee hoor, je kunt gewoon een printplaat van een oude 2mb harde schijf gebruiken. Werkt perfect!. Wat denk je zelf ?????
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...