anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Mijn harde schijf is door een kortsluiting verloren gegaan. Dat wil zeggen dat hij niet meer door het BIOS wordt herkend, maar de data er waarschijnlijk nog wel op staat. De mogelijkheid bestaat dat na het vervangen van de printplaat van de HD, de data weer toegankelijk is. Heeft iemand hier ervaring mee? >> Maakt het bijv. uit van welke harde schijf ik de printplaat gebruik, en met welke dingen ik rekening moet houden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Als het belangrijke data is dan zou ik het risico niet lopen en ermee naar de fabriek/importeur gaan. Meestal doen zij dit niet voor niets. Een of ander zweeds bedrijf is hier expert in. Anders kan je wat zelf uitproberen, het blijft echter een gok. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Ik heb ook eens de print vervangen maar dat wist je al. Was een kwestie van een paar schroefjes losdraaien, de print iets oplicten en een paar connectoretjes loshalen. Vervolgens de print van een identieke harddisk geplaatst en hij draaide weer als een zonnetje. In ieder geval heb ik toen de data kunnen redden. Misschien kun je ergens een gelijke harddisk op de kop tikken die fusiek gecrashed is, maar nog een goede print heeft... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Maar moet het dan van het zelfde merk zijn, dezelfde grote van schijf, ultra ata, of maakt het niet zoveel uit. Weet iemand anders een bedrijf in Nederland (het liefst in Twente) die zoiets kan doen? (en/of weet iemand wat zoiets kost?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2002 [quote:c7f194b3ea] Op 21-03-2002 19:33, schreef Yellowman: Maar moet het dan van het zelfde merk zijn, dezelfde grote van schijf, ultra ata, of maakt het niet zoveel uit. [/quote:c7f194b3ea] Nee hoor, je kunt gewoon een printplaat van een oude 2mb harde schijf gebruiken. Werkt perfect!. Wat denk je zelf ????? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2002 http://www.datarecovery.nl/ Naar zoiets kan je natuurlijk ook gaan als je data erg belangrijk voor je is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2002 Dan moet het wel erg belangrijk zijn als ik kijk naar de prijzen (tussen de € 150,- tot € 300,-) en dat is dan nog zonder de nodige hardware.:grin: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2002 als het een zelfde printplaat is zou het geen probleem moetten zijn tenzij de koppen ook een opdonder hebben gehad Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen