Ga naar inhoud

Trommeldroger Marynen CMK Cycle


Chris-van-Boxtel

Aanbevolen berichten

Je zit niet op de juiste site... http://www.wasdrogers.nl/forum/ maar dan kom je ook weer bij mij uit :P E54 staat voor vastgelopen of te zwaar draaiende motor. Verwijder bovenblad en beide zijkanten. Kun je de trommel met je handen in beide richtingen draaien? Zit de snaar er goed op, zit de span inrichting goed? Haal de snaar even van de motor as en zet hem dan aan. Draait hij dan ook beide kanten op? Ik ga er even van uit dat deze droger beide kanten op moet draaien, sommige modellen draaien maar 1 kant op maar hij mag NIET stil blijven staan. Als hij stil valt geef hem dan eens een zetje. Als hij dan weer gaat draaien is de aanloop condensator defect. Deze zit bij de motor. Volg de draden en je hebt hem. Voor meer hulp alle info uit de deurrand even vermelden.
Link naar reactie
Beste HarryO, dank voor je snelle reactie. Trommel kan ik zonder problemen in beide richtingen draaien. De snaar zit er goed op en ziet er verder goed uit We krijgen de snaar nu niet van de motor dus die stap kan ik niet bevestigen Zodra hij stil valt hebben we heb een zetje gegeven, maar dan draait hij niet verder. Ik weet niet of dat deze droger beide kanten op zou moeten kunnen draaien. Type = P542266 Prod nr 916092686-01 Serie nr 50800037 Hopelijk kan je nogmaals bevestiging geven betreft de aanloop condensator. Is het mogelijk dat we deze kunnen doormeten of zo? Dank voor je reactie Groeten -- Chris
Link naar reactie
Voor zo ver ik weet hoort hij 2 kanten op te draaien. De snaar hoeft er niet helemaal af. Druk de motor tegen de spanveer in, de snaar komt dan slap genoeg te hangen om te testen of de motor dan wel beide kanten op wil. Doet hij het dan wel: dan controleren of de aanloopcondensator wel goed aangesloten is. Doet hij het dan ook niet/valt hij stil dan heb je een grote kans dat het relais op de module gammel is of los zit van de print. De module is de unit achter het knoppen paneel. Het relais is voor een paar euro te vervangen. Tip: kijk ook even op de eerder genoemde droger site, daar is dit probleem al meerdere keren beschreven incl de vervangende onderdelen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...