Ga naar inhoud

F-12 storing Bauwknecht WAK Eco 2470


Arie-3

Aanbevolen berichten

Gisteren gaf mijn Bouwknecht WAK Eco 2470 (858365920000) een F-12 storingsmelding. Na reset komt deze storing na opnieuw starten van elk willekeurig programma na ca. 5 seconden terug. F-12 schijnt een verwarmingsstoring te zijn aldus Bauknecht Service. Ik heb het verwarmingselement doorgemeten (weerstand ca. 28 Ohm), geen kortsluiting in het element gevonden. Helaas kan Bauknecht "Service" niet aangeven wat in dergelijk geval de meest waarschijnlijke oorzaak is, komen niet verder dan het inplannen van servicemonteur en een globaal kostenplaatje van ergens tussen €120 tot €270 afhankelijk van te vervangen materialen. Wie heeft er ervaring met storing F-12 zoals hier omschreven.
Link naar reactie
Bedrading gecontroleerd vanaf connectoren besturingsmodule 461974489602 / 461971413742/0B BITRON naar verwarmingselement en NTC zijn in orde. Weerstand verwarmingselement naar aarde is oneindig. Weerstand NTC kamertemp. 12kOhm, NTC in bijna kokend water weerstand ca. 3k Ohm. Schakelrelais K001 op printplaat niet verkleurd, ruikt ook niet naar oververhitting. Moet ik nu vrezen voor een defecte besturingsunit?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...