Ga naar inhoud

BIOS problemen


Aanbevolen berichten

Ik heb in een pc een 2e harddisk geplaatst (40GB) (van een kennis) bij mezelf reeds geplaatst (30GB), BIOS aangepast door heb automatisch te laten dedecteren, geformatteerd , niet geparticipeert, en alles werkt als een trein. Hetzelfde heb ik ook bij een andere kennis gedaan (30GB), alles werkt daar ook perfect. Maar nu heb dus afgelopen zondag een HD geplaatst het eerste probleem wat ik tegen kwam was dat de voeding eruit piepte, dus voeding vervangen, bleek de frontschakelaar defect te zijn, die te vervangen is niet zo eenvoudig, maar nu de BIOS, deze probeert dus de 2e HD te dedecteren maar na uren wordt deze niet herkent, moet ik soms een update van een BIOS van het net halen, of is de oplossing veel simpeler?
Link naar reactie
Bij nadere controle bleek de 1e HD nog standaard aflevering te staan, na hem op MASTER te hebben gezet, liep hij goed door de bios heen, alleen houd deze hem niet vast. Krijg ook de melding : CPU is unworkable or has been changed. Please recheck. Bios telens weer ingesteld, maar hij zegt: Primary Master Hard Ddisk Fail. Primary Slave Hard Disk Fail. Ook nu ik de Master weer op de oorspronkelijk instelling heb gezet, blijft hij daarop vastlopen! Iemand nog een goede tip!
Link naar reactie
Ik denk dat je in dit geval toch met een lastige bios te maken hebt, kijk eens op de website van je mobo fabrikant of er problemen met bep. hd's bekend zijn en zoek eens naar een nieuwe bios. Wees hier wel voorzichtig mee, dus fijn opstarten in dos mode etc. [b:c86bc29512]LEES[/b:c86bc29512]de instructies die bij de biosupgrade zitten goed door en zorg dat je het snapt, anders er fijn vanaf blijven of het wordt alleen maar van kwaad tot erger.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...