Ga naar inhoud

CD-rom doet het niet meer.


Aanbevolen berichten

Hallo, Nadat ik een aantal files permanent heb weggegooid, heb ik problemen met m'n CD-rom.....hij doet het niet meer. Misschien heb ik per ongeluk een of andere driver weggegooid, maar welke? Bij apparaatbeheer staat de CD-rom nog steeds als "goed werkend" vermeld en er zijn geen conflicten. Bij het opstarten van de computer kan ik ook zien dat de CD-rom geïnstalleerd is onder D: Wat moet ik doen om toch gebruik te kunnen maken van de CD-rom speler. NB De CD brander doet het wel en ik kan m'n cd-tjes via de brander afspelen. Graag jullie antwoord.
Link naar reactie
Als er staat dat de hardware goed werkt, kun je nog wel de stuurprogramma's bijwerken. Dat staat ook in één van die tabbladen. Je moet dan verwijzen naar de Windows map, of windows/system, ik weet niet precies waar die drivers staan. Maar stonden de bestanden, waarschijnlijk dll's, al in de prullenbak? Van daaruit worden ze namelijk niet meer gelezen of gebruikt, dus dan zou het CDrom probleem zich al eerder moeten hebben voorgedaan. En krijg je de CDrom speler nog wel open? Zo ja, wat doet hij als je er een audio cd in legt? Dan zou hij namelijk automagisch moeten beginnen met spelen... Van welk merk is je CDrom speler?
Link naar reactie
Op 18-02-2002 20:27, schreef Toeter84: Als er staat dat de hardware goed werkt, kun je nog wel de stuurprogramma's bijwerken. Dat staat ook in één van die tabbladen. Je moet dan verwijzen naar de Windows map, of windows/system, ik weet niet precies waar die drivers staan.... Heb ik ook al gedaan, helaas... Maar stonden de bestanden, waarschijnlijk dll's, al in de prullenbak? Van daaruit worden ze namelijk niet meer gelezen of gebruikt, dus dan zou het CDrom probleem zich al eerder moeten hebben voorgedaan..... Geen idee, is best mogelijk. En krijg je de CDrom speler nog wel open? Zo ja, wat doet hij als je er een audio cd in legt? Dan zou hij namelijk automagisch moeten beginnen met spelen... De CD-rom speler krijg ik gewoon open en als ik een audio cd erin doe, dan speelt die niet automatisch af. Als ik hem wil openen, dan geeft'ie D:/ is niet klaar. Van welk merk is je CDrom speler?... Mijn CD-rom speler is van het merk ATAPI Groetjes,
Link naar reactie
ATAPI... uhmz, dat zegt ie bij mij ook, 'boot from ATAPI cdrom...' terwijl ik al een Samsung en een Aopen heb gehad :wink: Het staat bovenop de CDrom zelf. Misschien is het handig je stekkertjes een keer goed na te kijken? Hij krijgt wel stroom, dat wordt niet door Windows geregeld dus hij kan gewoon open. Dat hij niet automagisch een audio cd afspeelt, kan ook in de Windows instellingen staan, maar als hij zegt dat het station niet klaar is... hmmm. Je kunt Statbar eens downloaden, en daarmee ff instellen dat hij weergeeft 'cd open close' en dat proberen. Wat ik me nu opeens bedenk... ja dat zal wel nergens op slaan... maar geeft hij geen conflict met de brander? Ik weet niet of dat soort drives een IRQ hebben, lijkt me niet hoor. Maar ik heb het met USB wel eens, hij zegt dat alles perfect werkt en dan staan er opeens 2 fictieve usb's (die hij zo nu en dan opeens opnieuw herkent) die de boel voor de bestaande 2 usb's blokkeren.
Link naar reactie
Ik sluit me aan bij Koos. Gewoon de cd-speler even verwijderen bij apparaatbeheer. Wanneer je opnieuw opstart herkent Windows je speler als nieuwe hardware en (her)installeert de drivers. Als je iets essentieels hebt weggegooid vraagt Windows zelf wel even om de cd-rom. Als het probleem bij de drivers ligt moet het op deze manier op te lossen zijn.
Link naar reactie
[quote] Allereerst wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de snelle reacties op mijn probleem. Het is me uiteindelijk met jullie hulp weer gelukt mijn cd-rom speler te gebruiken. Koos en Count Uilesnor, ik heb jullie advies om bij apparaatbeheer de CD-rom speler er af te gooien opgevolgd en ja hoor bij het opnieuw opstarten heeft hij de CD-rom speler weer goed geïnstalleerd.BEDANKT !!! Groetjes en nogmaals hartstikke bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...