Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb ook 'simpele' pc speakertjes (er staat slechts een vreemd JS logo op); maar bij mij helpt het wel als ik Treble aanzet. Het geluid is dan meer 'uit' de boxen, oké, het is even wennen, maar het klinkt veel helderder dan dat het dof 'in' de box blijft. Overigens kun je ook met Winamp met de equalizer betere afstellingen voor hoge en lage tonen aangeven, maar dat zul je wel niet bedoelen?
Link naar reactie
Uhm... Ik weet het niet hoor, maar ik beschouw de APX 4620 niet echt als een goedkoop (kwa geluid tenminste)setje. De Computer Totaal van 1 januari 2002 wel, maar de Power Unlimited weer niet (maar goed) En ik snap niet echt helemaal precies wat "de geluidskaart met de versterker verbinden inhoud"...:???: Ietsjes duidelijker a.u.b.
Link naar reactie
[quote:709d01b5fb] Op 20-02-2002 15:03, schreef Orpheus: Uhm... Ik weet het niet hoor, maar ik beschouw de APX 4620 niet echt als een goedkoop (kwa geluid tenminste)setje. De Computer Totaal van 1 januari 2002 wel, maar de Power Unlimited weer niet (maar goed) En ik snap niet echt helemaal precies wat "de geluidskaart met de versterker verbinden inhoud"...:???: Ietsjes duidelijker a.u.b. [/quote:709d01b5fb] Er is nog nooit een goed PC speakersetje uitgebracht m.b.t. geluidskwaliteit. Het is vaak zonde van het geld. Koop (desnoods tweedehands) een versterker met 2 grote boxen en je staat, zoals al door eerdere schrijvers gemeld, compleet versteld. Al die goedkope kwetterkastjes met MP3's doen je oren niet veel goed.
Link naar reactie
[quote:d7800179f4] Op 20-02-2002 19:47, schreef Eddy van Wuyckhuyse: [..] Er is nog nooit een goed PC speakersetje uitgebracht m.b.t. geluidskwaliteit. Het is vaak zonde van het geld. Koop (desnoods tweedehands) een versterker met 2 grote boxen en je staat, zoals al door eerdere schrijvers gemeld, compleet versteld. Al die goedkope kwetterkastjes met MP3's doen je oren niet veel goed. [/quote:d7800179f4] Hmm, dan weet ik echt niet wat ik mis, want ik heb met mijn speakersetje dus echt beter geluid dan met de boxen (die 3x zo groot zijn) van mijn stereo. Ik speel zowel cd's als mp3'tjes, met mijn pc is het stukken mooier dan met de stereo.
Link naar reactie
Een goede luidsprekerset klinkt uitstekend of dat nou een PC luidspreker systeem is of een echte stereo. Ik ben het ermee eens dat met een stereo installatie de kans het grootst is dat het mooi klinkt. Maar let op: kans! Popmuziek klinkt al gauw goed, maar probeer eens klassieke muziek of pianomuziek. Draai ook het volume maar eens op. Dan merk je wel wat de grootste bagger luidsprekerboxen zijn. De volgende zaken bepalen het geluid (misschien nog wel meer): - de kwaliteit v/d luidsprekers - bij meer luidsprekers per box: het filter - de versterker(s) - de (luidspreker)kabels - de netvoeding - het volume van het geluid - de constructie van de geluidsboxen Voorbeeld: ik maak gebruik van Philips DSS370. Prima systeempje als ik: - het filter vervang - de luidspreker kabel naar de tweede box vervang Minpunt: de versterker is zo/zo want die is digitaal (gaat soms hoorbaar fout) Pluspunt: geen koeling nodig
Link naar reactie
Heb zelf een paar goedkope standaard pc-speakertjes, en een vesterker met luidsprekerboxen aan de pc hangen. Stekkertje gekocht bij de electronicazaak met twee uitgangen. Achterin geluidskaart geprikt, een stekkertje voor de speaker, en de andere naar de versterker m.b.v de aux-ingang. In XP ingesteld dat er vier boxen aanwezig zijn en voila.... prachtige, haast surround effecten in muziek en games. Heb je dus geen dure surroundsetjes e.d. voor nodig, alhoewel de kwaliteit iets minder zal zijn. :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...