Ga naar inhoud

cd branden??


Aanbevolen berichten

Ik ben absoluut een beginner op het gebied van het CD-branden.Slechts enkele dagen heb ik een brander. Bij deze brander werd me imation cd-roms verkocht, heel goed zei de man achter de balie. Meteen wat data op de cd gezet. Wat schets mijn verbazing toen ik merkte dat noch de brander noch mijn a-open cd-rom speler de disk kon lezen. Dezelfde data op een philips rewritable-cd gezet en voila leesbaar. Zijn die imation cd's nou zo slecht of ligt het aan mijn a-open speler. Heeft iemand tips m.b.t. het merk beschrijfbare cd-roms, kwaliteit/prijsverhouding e.d. En evt tips m.b.t. brandprogramma's. Ik houd mij aanbevolen. Harrie
Link naar reactie
Weet je zeker dat er iets is gebrand? Welke software bebruik je? Het kan zijn dat je alleen een test hebt gedaan. Easy CD Creator heeft dat bijvoorbeeld als optie. Ook een nuttige optie als je voor de eerste keer gaat branden. Oh ja, als je er zeker van wilt zijn dat er data gebrand is, moet je de onderkant van de CD eens bekijken. Als het goed is, kun je zien dat de kleur/reflectie is veranderd. Met imation geen ervaring. De enige slechte CD's die ik heb gehad zijn van That's Write (CD-R74). Er is toen zeker iets op gebrand (zichtbaar!), maar uiteindelijk onleesbaar voor al mijn CD-Rom spelers. Gelukkig maar twee van gekocht, dus de schade viel mee.
Link naar reactie
Met Imation heb ik inderdaad ook niet zulke goede ervaringen, maar met That's Write bijv. weer wel. Momenteel gebruik ik veel TDK Reflex Ultra CD-R80. Deze bevallen goed, maar je moet zelf gewoon een aantal merken uitproberen. Niet teveel kopen, maar één of twee per merk. Daarmee branden en dan kijken welke goed bij jou en je brander passen. Indien dit er meerdere zijn kun je eventueel de goedkoopste uitzoeken. Oh, ja de MAxell CD-R 80 XL en het eigen merk van Dixons branden bij mij ook altijd zonder problemen.
Link naar reactie
Ligt er net aan, de ene branden lust bep. cd's niet terwijl ze bij de andere het beste resultaat geven. Ik gebruik altijd platinum, maar dat is persoonlijk, want niet iedereen heeft mijn brander. Tip: als je een ander type/merk cd's koopt vraag dan of je niet een of twee los kunt kopen om te testen, hoef je tenminste niet meteen 10 cd's als onderzetter te gebruiken of als je een spindel van 50 koopt er een leuke mobiel van maken :grin: is het resultaat bevredigend dan koop je daar gewoon een berg van :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...