Ga naar inhoud

Electrolux EWF 1474 start niet meer


Wendy-3

Aanbevolen berichten

Beste, Onze Elextrolux EWF 1474 start niet meer. Gisteravond een kleddernatte was eruit moeten halen en hij doet niks meer. Wel electriciteit, programmatijd op de display maar er gebeurt niks. Ik hoor een paar klikken en dat is het. Wasmachine is 3 jaar oud. Pluizenfilter is schoon. Ook als machine leeg is, doet hij niks (dacht dat het misschien te zwaar was met die natte was erin)
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de start toets en de toets ernaast ingedrukt en krijg op de display een code E23. Is dit de foutcode of moet ik een andere toetsencombinatie gebruiken? (Ik kreeg geen lichtjes) Is dat een pompprobleem? En zo ja, kan dit zelf verholpen worden door een beginner op wasmachinegebied? Het gekke is wel dat de wasmachine zelf niet meer aanslaat als ik een willekeurig programma aanzet dus dat zou dan meer zijn dan alleen een pompprobleem leek mij.... ?? Toevoeging Vanmiddag heb ik per ongeluk de wasmachine aan laten staan (weer proberen of ie het deed tegen beter weten in, programma begon niet en toen vergeten uit te zetten). Net zag ik dit, de wasmachine was erg warm en stond half vol met warm water (niets van gehoord), de tijd was ook teruggelopen maar er is dus niets gewassen of gedraaid maar er is wel water ingelopen ergens tijdens het programma. Dat zou weer duiden op inderdaad een pompprobleem maar ik vind het erg raar dat het hele wasprogramma niet aanslaat. Het tikken is nu weg (gisteravond nog wel)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste Harry, Bedankt voor uw reactie. We hebben de pomp doorgemeten en er zit stroom op. Vervolgens de wasmachine weer rechtop gezet en toen deed ie het weer.....1 waslading, daarna code 20. Weer opengemaakt, stekkertjes eruit, weer doormeten, weer stroom. Daarna begon ie weer enthousiast met een was maar nu halverwege het programma weer gestopt....Betekent dit dat ik een nieuwe pomp moet bestellen ?
Link naar reactie
Beste Harry, Bedankt weer voor de reactie. Op dit moment doet de wasmachine gekgenoeg ineens braaf zijn werk. Ik gebruik niet meer het 60 graden programma maar voor alles het 40 graden synthetische programma (en dus ook niet meer 1400 toeren centrifugeren maar 900) Het zal ongetwijfeld bijgeloof zijn maar ik laat het maar even zo, zolang ie het doet. Zodra ie weer stopt, gaan we de pomp weer nader bekijken. Ik hou u op de hoogte als dat gebeurt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...