Ga naar inhoud

pluisvorming


conny-11

Aanbevolen berichten

heb sinds een paar weken een bosch WAW28542NL in huis, een prima apparaat met goede reviews, vandaar mijn keuuze maar ik heb toch een probleem: ongeacht het programma heb ik voornamelijk op de donkere was veel pluis/haarvorming, met een roller eraf te halen maar onbegonnen werk is dit. ik heb goede service van bosch gehad, tot omruilen van machine toe, echter probleem blijft! moet zeer goed was sorteren en dan nog zit er kleding e.d. bij waar de pluis op zit en dan helemaal vol! in mijn omgeving herkent niemand dit, iedereen kan gewoon dingen bij elkaar wassen, hopelijk is er iemand die dit herkent en beter nog heeft iemand er een oplossing voor, panty erbij of vitrage erbij wassen helpt niet, ik heb al van alles gedaan dus help!
Link naar reactie
in mijn vorige machine en bij mijn moeder en zus kan ik sokken met ondergoed en handdoeken samen wassen op 60 graden, dit kan nu niet meer want sokken en ondergoed zitten helemaal onder pluis. t-shirts die ik samen was, daarvan zitten de donkere vol pluis na het wassen, mixprogramma 30 graden, maakt niet uit of ik vloeibaar wasmiddel of poeder gebruik ( fleuril, persil, robijn) gister heb ik een schort (in een sloop gedaan) samen met een blouse (horen bij elkaar) alleen op spoelprogramma gehad, de schort zat helemaal vol geen idee waar het vanaf komt. de plaatselijke witgoed monteur meent dat het van de trommel afkomt (!) andere die deze machine ook in de verkoop hebben roemen het apparaat en zeggen dat je wasgoed best samen probleemloos moet kunnen wassen
Link naar reactie
Pluizen krijg je alleen doordat het loslaat uit het wasgoed of omdat er scherpe randen aan de trommel zitten. Dat laatste lijkt me stug omdat de machine al vervangen is. Laat de machine eens een volledige wasbeurt draaien zonder wasgped zodat alle rest pluizen er uit zijn. Was nu eens aleen wat beddegoed. Blijft dit pluis loos? Krijg je beschadiging van het wasgoed? Was dan eens een paar handdoeken waar nog geen beschadigingen in zitten. Komen deze er ook zonder schade uit? Dan heb je geen beschadigde/scherpe trommel. Op welk toerental centrifugeer je eigenlijk? Mogelijk is dit te hoog voor een deel van het wasgoed waardoor er vezels los laten.
Link naar reactie
allereerst bedankt voor het meedenken, maar wat je noemt is al gedaan, vreemd is gewoon dat iedereen inclusief mezelf wel altijd wasgoed bij elkaar heeft kunnen wassen zonder problemen, het lijkt nu zo'n geavanceerde wasmachine dat je echt alles echt sorteren moet. vreemd is dat in een waszak het een stuk beter gaat.daardoor ontstond het idee dat het aan de trommel kon liggen, ook noemt men de trommelinhoud (9 kilo) een optie als dat die te groot zou zijn en daardoor de was harder rond gaat. bosch lijkt mij toch een fabrikant die hierin uitgebreid testen doet hoe een wasmachine het doet. feit is dat ik nu een manier van wassen moet bedenken waarmee ik de was goed houdt want de machine kan niet meer retour
Link naar reactie
op het moment heb ik een manier van wassen gevonden, echter lijkt mij dat het in elke machine moet kunnen dat je bv handdoeken, ondergoed en sokken bij elkaar wast. eenieder die ik ernaar vraag kan dit, waarom het in deze machine niet kan is mij een raadsel, een machine van deze prijs, en als ik de reviews erop nalees is het een goed apparaat. de afspraak tussen het bedrijf en mij was dat hun hem niet retour namen na mijn beslissing dat ik hem liet omruilen.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
inmiddels heb ik contact gehad met bosch, gezien mijn afspraak met hun omtrent ruiling adviseerden hun me het via de link consumentenwijzer te doen om te zien wat ze nog voor me kunnen doen, mijn vertrouwen in de machine was weg dus heb ik hem te koop aangeboden. degene die hem nu gekocht heeft heb ik wel volledig op de hoogte gebracht van mijn probleem. zij hebben de gok genomen en me nadien laten weten nergens last van te hebben, hun geluk dus, ik heb nu een samsung 8 kilo inhoud, deze heeft ook goede reviews, de eerste machines hebben gedraait en stemden me hoopvol, echter de laatste trommel die gedraait heeft had ook weer de pluis erbij, blijkbaar moeten we het probleem bij iets anders zoeken, maar waar???? ik weet het nu echt niet meer, heb nu ook wel spijt van het wegdoen van de bosch machine maar ja gedane zaken.....
Link naar reactie
Er zijn maar 4 oorzaken mogelijk... - Er zit iets in je kraan water wat dit veroorzaakt, lijkt me echter stug. - Je gebruikt een wasmiddel soort die dit veroorzaakt: Advies: vraag bij de kopers van je Bosch machine na of zij nog steeds geen probelemen hebben en zo nee welke wasmiddel zij gebruiken. Gebruik dit dan ook eens een paar weken in je nieuwe machine. En dan ook echt een paar week om zeker te zijn dat de rest pluizen ook weg zijn. - Gebruik je was verzachter? dan hiermee stoppen. - Er zit iets in je wasgoed wat dit veroorzaakt. Kan vet of iets van een plant/struik zijn.
Link naar reactie
Hallo Conny, Afgelopen tijd had ik exact hetzelfde probleem als jij, uiteraard van alles geprobeerd tot aan het weggooien van manlief z'n sokken, die zouden naar mijn idee de boosdoener zijn. Tot dat ik een was draaide met alleen handdoeken en een donkerblauwe katoenen broek erbij, weer helemaal onder de witte pluis. Inmiddels ben ik al meerdere berichten tegengekomen waarbij het afgeraden wordt om handdoeken samen met donkere kleding te wassen. Waarschijnlijk wordt het pluizen ook erger als ze ouder en al aan het slijten zijn, zoals bij de mijne wel het geval is. Een was zonder handdoeken of washandjes erbij heeft inmiddels een beter resultaat laten zien, ik vond het ook knap frustrerend vandaar dat ik het maar even meld. Veel succes.
Link naar reactie
hallo, vindt het zo fijn dat mensen meedenken, inmiddels ga ik de samsung inruilen en krijg er weer een bosch voor terug nu de Bosch WAQ28446NL dit omdat ik nu de pech heb dat er een geur in de samsung machine zit die er na trommelreiniging e.d. niet uit gaat en de was dus stinkt. ik heb dus echt pech maar hoop blij te kunnen zijn met weer een bosch enige is dat deze bosch geen beladingsherkenning heeft maar ik denk dat dat het minste probleem is toch? kan best dat dat een mede oorzaak in alles is
Link naar reactie
  • 4 weken later...
hallo, heb nu een paar weken de Bosch WAQ28446NL in huis, erg raar, maar deze doet gewoon wat ie doen moet! ik ben er echt blij mee, heb af en toe dus nog wel pluisjes, maar dan heb ik dus echt iets er tussen zitten waarvan duidelijk is dat het daar vandaan komt! ik blijf het een raadsel vinden, zeker gezien het nu wel allemaal goed gaat! bedankt voor het meedenken en de reacties! groeten conny
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...