Ga naar inhoud

nero 5.5 en kopiëren


Aanbevolen berichten

De situatie: cdrom: torisan-c3g, 4 speed 3 changer [b:a00b9ab3c5]master[/b:a00b9ab3c5] op de secondary ide port brander: philips cdd 4201 2 speed branden [b:a00b9ab3c5]slave[/b:a00b9ab3c5]op de secondary ide port Ik gebruik nero 5.5. Wanneer ik, met de nero wizard, kies voor kopiëren dan krijg ik de mededeling dat beide apparaten op één ide poort zitten en dat het beter is dat ze op verschillende poorten zitten. Moet ik deze mededeling opvolgen of negeren? (probleem is dat wanneer ik mijn cdrom op primair slave zet, de hd langzamer gaat lopen en soms, bij "zware" opdrachten vastloopt. Staat trouwens ook vermeld in de handleiding van de cdrom-speler.) Indien ik de brander op primair slave zet, kan ik dan nog bestanden vanaf mijn hd branden of krijg ik dan dezelfde melding? os: windows 95 osr2 ide bus master: intel PIIX3 Intel 82371SB ide poorten [b:a00b9ab3c5] de ide drivers worden door windows 95 B geïnstalleerd[/b:a00b9ab3c5] [ Dit Bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-02-08 22:38 ]
Link naar reactie
[quote:e5ca5018bd] Op 08-02-2002 22:43, schreef egslim: In het ideale geval heeft ieder apparaat een eigen ide-controller. Als je echter drie apparaten hebt en slechts twee ide-controllers is dat natuurlijk niet mogelijk. In dat geval zou ik toch de hd op primary master zetten en de CD-ROM en writer op de secondary. [/quote:e5ca5018bd] En die mededeling van Nero negeren of eerst even simuleren?? [ Dit Bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-02-08 22:53 ]
Link naar reactie
Voor een 2x speed brander zou ik 'm gewoon negeren, als je een 24x speed brander had was het een ander verhaal. Als je rechtstreeks wilt kopiëren zou ik eerder problemen verwachten met de leessnelheid van de CD-ROM; die 4x speed is een theoretisch maximum, de echte snelheid kan lager zijn. [ Dit Bericht is bewerkt door: egslim op 2002-02-08 23:12 ]
Link naar reactie
Als je de hd en de CD-ROM op dezelfde ide-controller aansluit gaat je hd trager werken. Ik heb hier een 16/10/40 Plextor en een 40x Toshiba op dezelfde ide-controller en ik kan wel rechtstreeks kopiëren. Het is waar dat een controller niet tegelijk kan lezen en schrijven, maar zowel de CD-ROM als de brander heeft een cache. Ze lezen en schrijven met constante snelheid van en naar de cache, terwijl de controller om de beurt met de cache communiceert.
Link naar reactie
[quote:8611cd82b9] Op 08-02-2002 23:50, schreef plextor: dus hdisk master op ide0 de brander slave. de cdrom master op ide1 . dma aan . [/quote:8611cd82b9] Waarom remt een cdromspeler de hd af (primair slave) en een brander niet. Tenminste dat begrijp ik uit het bericht van plextor. (een brander wordt door windows toch ook herkent als cdromstation?) Wat is [b:8611cd82b9]dma[/b:8611cd82b9]? [quote:8611cd82b9] Egslim schreef: Het is waar dat een controller niet tegelijk kan lezen en schrijven, maar zowel de CD-ROM als de brander heeft een cache. Ze lezen en schrijven met constante snelheid van en naar de cache, terwijl de controller om de beurt met de cache communiceert[/quote:8611cd82b9] Betekent dit dat op deze wijze branden het brandproces vertraagd? Zo ja, wat wordt het meest vertraagd; de brander of de cdrom? (je schreef al eerder dat de 4 speed van de cdrom theoretisch zou kunnen zijn.) [ Dit Bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-02-10 14:10 ]
Link naar reactie
[quote:651ba2ba1f] Op 08-02-2002 23:50, schreef plextor: als je brander als master en je cdrom als slave op een ide kanaal zitten kan je nooit een op een branden. [/quote:651ba2ba1f] Wat een onzin zeg... dat deed ik al met een Pioneer DVD en een Lite-on op mijn brakke PentiumII-350. Wil gewoon prima, als je CDs maar niet te brak zijn. Buffer blijft gewoon keurig vol, dus BURNproof hoeft niet eens in te grijpen. Als je dat overigens wel hebt en je hebt echt een ouwe PC met een brakke IDE-controller, dan maakt het nog niet uit: die brander fikt wel gewoon door. Negeren dus, die melding van Nero!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...