Ga naar inhoud

HP ScanJet 4200c


Aanbevolen berichten

Ik krijg hem niet aan de praat. Windows XP herkend hem ook niet als ik hem inplug (usb) of als ik de computer opnieuw opstart. Ik heb de [url=http://www.hp.com/cposupport/nl/products/hp_scanjet_scanners/c7177a/downloads.html]scannersoftware van de hp site[/url] gedownload en geïnstalleerd, en de winxp update daarna geïnstalleerd (de scansoftware was voor Win2000 bedoeld), maar de software geeft aan dat de scanner niet gevonden kan worden. Ik dus zoeken naar oplossingen, dus heb eerst maar eens m'n usb drivers upgedate, dat hielp niets. Dan met die compatibiliteitsmodus gestoeit wat ook geen resultaat opgeleverd heeft. Toen andere usb poorten geprobeert (heb er 4), maar dat hielp ook niet. De lamp en een klein ledje bij de bedieningsknoppen gaan gewoon wel branden, dus aan de voeding ligt het niet. Maar windows ziet hem nu nog steeds niet. Wie o wie kan mij helpen?
Link naar reactie
[quote:5f77325cf6] Op 16-02-2002 9:26, schreef Edwin2: Ik heb nu de scanner op een andere computer aangesloten, en daar werkt hij wel goed. Op de site van hp staat dat de scanner wel compatible is met winxp. [/quote:5f77325cf6] Ik heb net gister hetzelfde gehad met een computer en scanner van een kennis. Die draait win ME en heeft een HP 4100C. Bij haar was het geval dat er een paar patches (dus geen complete drivers) geinstalleerd moesten worden die ik bij HP gedownload heb. 1 voor een probleem met ME en 1 voor dacht ik iets met USB. Ook ik had de scanner eerst bij mij thuis getest en daar deed ie het gewoon. Het moet iets softwarematigs zijn. Kijk eens op de site of er niet meer patches zijn voor win XP en die scanner van jou. Bij die scanners van HP zit toch ook die HP precision LT software oid ? Daar zit een scanner test in als ik me niet vergis. Probeer die eens. [ Dit Bericht is bewerkt door: foeyo op 2002-02-16 11:28 ]
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem met de 5300C gehad. Die werkte niet op een verse XP installatie, ook niet met de XP update-drivers. Sinds kort staat er voor de 5300C een volledige XP versie van de Precisionscan software en daarmee werkt ie wel. Het wachten lijkt me dus op een dergelijk drivers voor jouw 4200C, waarbij je mag rekenen op een download van 50 tot 60MB.
Link naar reactie
Die cdrom van hp werkte niet omdat die software die erop staat niet compatible is met de nt versies van windows. Op de site van hp staat daarom een windows 2000 versie van die software, en een update om die win2000 software voor windows xp geschikt te maken. Dus ik die win2000 versie geïnstalleerd en die update voor winxp opgestart, maar dan krijg ik deze foutmelding: [img:cf82825853]http://people.zeelandnet.nl/aclouwerse/misc/scannerfoutmelding2.gif[/img:cf82825853] Dat werkt dus niet. Dus ik die hele mikmak weer van de pc gehaald, en alleen die win2000 versie van de scannersoftware geïnstalleerd. Maar als ik dat dan opstart krijg ik deze foutmelding: [img:cf82825853]http://people.zeelandnet.nl/aclouwerse/misc/scannerfoutmelding.gif[/img:cf82825853] Ik heb trouwens ook die usb patch gedownload en geïnstalleerd.
Link naar reactie
[quote:7c07543f22] Op 16-02-2002 11:45, schreef Tweaker: Ik heb hetzelfde probleem met de 5300C gehad. Die werkte niet op een verse XP installatie, ook niet met de XP update-drivers. Sinds kort staat er voor de 5300C een volledige XP versie van de Precisionscan software en daarmee werkt ie wel. Het wachten lijkt me dus op een dergelijk drivers voor jouw 4200C, waarbij je mag rekenen op een download van 50 tot 60MB. [/quote:7c07543f22] Dan zit er voor mijn niets anders op dan wachten. Ik voel me nu best genomen door Microsoft. Koop je Windows XP met de kennis dat al je hardware er goed mee om kan gaan, en wat blijkt: werkt er toch iets niet. Nou Microsoft je bent weer bedankt! Iedereen trouwens nog hardstikke bedankt voor de hulp en tips enzo.
Link naar reactie
De juiste driver kun je gewoon downloaden op de site van HP (http://www.hp.com/cposupport/nl/products/hp_scanjet_scanners/c7177a/downloads.html?Submit.y=9&Submit.x=7 Maar voor je tot installatie overgaat, verwijder je eerst de usb-kabel uit je pc. Verwijder daarna alle software, en driver die met je scanner te maken heeft. Verwijder je scanner ook uit app.beheer. Start je pc nu opnieuw op. Installeer de boven genoemde driver, en sluit je scanner pas aan, wanneer er om gevraagd wordt. Herstart je pc. Nu moet ie gewoon werken. Download en installeer ook ff de lampbesturingspatch voor de 4200c. Groetjes Jolanda
Link naar reactie
Die fout die je krijgt bij het opstarten komt door het feit dat je alles verwijderd hebt maar niet in de opstart bestanden (eerst heetten ze win.ini enzo, in 2k en XP niet meer geloof ik) ook het pad naar die drivers hebt verwijderd. Ik heb problemen gehad met een scanner onder Win98se, en als ik dan alles had verwijderd startte hij op met iets als 'Taskbridge could not be found' ofzo. Ik zou niet weten waar het precíes staat, maar hij zoekt er naar bij t opstarten...
Link naar reactie
Ik heb al m'n usb poorten al een keertje geprobeert, maar het hielp niets. Na aanleiding van [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=14041&forum=4&14]dit[/url] topic heb ik dus ook maar eens de telefonische helpdesk gebeld. Die waren iets minder behulpzaam dan bij dat andere topic (link hierboven). Ik had volgens die helpdesk twee keuze's: kijken op http://www.hp.com/go/support (had ik al gedaan) of een andere telefonische helpdesk bellen, en dat zou dan € 27.39 gaan kosten. Oja, en ze zeiden ook dat ik die Win2000 drivers moest downloaden en moet updaten naar WinXP, dus ik heb toen maar gezegd dat ze daar dan wel werkende exemplaren moesten neerzetten (schiet anders ook niet erg op).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...