Ga naar inhoud

Waar is mijn HD- ruimte gebleven?


Aanbevolen berichten

Hoi, Het volgende: Ik heb mijn HD(15Gb) opgesplitst in 2 delen, (C)8Gb, en (D)7Gb. Nu heb ik op de C-schijf 2 Gb aan data staan (dus nog 6 Gb over). Op mijn PC heb ik ook Norton Utillities 2001 draaien met "recycle bin protection". Nadat ik de recycle bin had geleegd dacht ik juist meer schijfruimte te hebben maar in plaats daarvan slonk mijn vrije Hd-ruimte van 6Gb naar 335 Mb. De Windows swap- file is 400Mb Mijn vraag is Hoe kan dit. Misschien maakt Norton Utillities, backups aan ofzo?? Misschien een beetje een onduidelijk gestelde vraag maar ik hoop dat iemand een idee heeft hoe dit kan? Groeten, Steven
Link naar reactie
Ja, dat moet kunnen. Als ze al in de recycle bin stonden, gebruikte Windows ze dus niet meer. Dus moet je die Recycle Bin Protection eraf meppen en alles definitief verwijderen. Denk altijd zo; als een file niet gebruikt wordt, kunnen er ook geen fouten ontstaan als hij weggehaald wordt. Bestanden in de Prullenbak worden niet meer gebruikt, dus die kunnen makkelijk weg.
Link naar reactie
Ik heb gevonden waar het zit: Op mijn C: zit het verborgen bestand "_RESTORETemp", daarin zat 6 Gb aan data. (dit aantal Gb's was ook kwijt). Ik ben nu bezig om deze hoeveelheid data te verwijderen (en dat duurt behoorlijk lang). Er is nu ongeveer 5 Gb vrij en ik heb hem even onderbroken om te zien of het verwijderen invloed heeft op de werking van m'n PC, maar alles loopt nog prima dus ik ga gewoon nog even door. Ik vindt het wel vreemd dat NU geen vaste (en duidelijke) backup map heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...