Ga naar inhoud

pc wil niet meer aan


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb sinds twee maanden een p3 non-stop aan staan, uitgezondert van reboots :wink: Maar vanochtend was er iets vreemds: Het bleek dat de pentium3 niet meer aan was, en hij kon ook niet meer aan. Alle stekkers zitten natuurlijk nog goed :smile: Pas heb ik ook nog het batterijtje van het moederbord vervangen door een nieuwe omdat de tijd niet meer goed werd aangegeven (liep telkens achter). Maar dit hielp niets tot weinig. Kan het misschien zo zijn dat mijn voeding vannacht opeens is overleden? Alvast bedankt voor de reacties!
Link naar reactie
Dat of je moederbord.. Ik zou even de stekker van de voeding uit je moederbord trekken en met een multimetertje de spanningen in de gaatjes meten. Bij een atx-voeding staan altijd enkele pinnen onder stroom (als de stekker in het stopcontact zit uiteraard), welke dat zijn weet ik niet zo uit mn hoofd. Even het boekje van je moederbord erbij pakken en kijken welke pin hoeveel spanning moet hebben en met de multimeter kijken of dat klopt. Zo ja moederbord stuk, zo nee voeding stuk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...