Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Tja, wat is nou echt niet goed. Bijna niets! Iedereen heeft wel eens problemen met een of ander merk. Je moet gewoon de pech niet hebben dat het bij jouw stuk gaat. Betrouwbare en goede merken voor een brander zijn Plextor en Lite-on. De eerste is meestal iets duurder maar heeft vaak een langere garantie. Zelf heb ik een lite0on 16x10x24. Zeer goed fikkertje. Nog geen enkel probleem mee gehad. Suc6!
Link naar reactie
De LG is goed voor algemeen gebruik. [url=http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=68]LG Review[/url] [url=http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=53]LiteOn review[/url] Maar, voor zover ik weet kunnen 16x branders moeilijk overweg met een paar beveiligingen welke op cd's zitten. 24x branders kunnen dat beter. (vraag met niet waarom dat nu opeens bij 16x branders is) Of je brander alles kan kopieren? check deze pagina's. http://www.elby.org/CloneCD/english/cdr_a.htm _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3924]Mijn PC[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: hjs op 2002-02-06 06:27 ]
Link naar reactie
[b:c6047f752c]retail versie[/b:c6047f752c]: in tegenstelling tot OEM versies, worden hier meestal extra dingetjes (bijv. software) meegeleverd en niet kaal, met evt. alleen de drivers [b:c6047f752c]burn-proof[/b:c6047f752c]: een manier van (ik denk) plextor om een buffer-underrun te voorkomen. De brander moet nl. de gegevens uit het geheugen halen, de buffer. Als de buffer leeg is (buffer-underrun), dan houdt de brander op met branden en zit je met een onbruikbaar cdrommetje (een 'coaster' iirc). Met burn-proof wordt zoiets opgevangen. Een IDE brander kan je gewoon op ieder (modern) moederbord aansluiten. Maxima zijn er niet afaik. Een zoekmachine kan je wat extra info opleveren over deze termen. [ Dit Bericht is bewerkt door: WillyF op 2002-02-06 16:31 ]
Link naar reactie
Hoi, Retail kan 2 dingen inhouden. Het is iig retail versus OEM. Verschil is vaak dat er bij retail een doos om zit, en dat je de oem versie van een product in een zakje krijgt :smile:. Daarnaast krijg je bij retail soms extra (of uitgebreidere) software. En het kan zijn dat de garantie beter is... Dat moet je bij de winkel navragen. Ik moest eens een modem kopen voor mijn moeder. Hadden ze een retail en een oem versie. Ik dacht, ik neem die retail want dan heb ik meteen wat extra software (was toch maar 4 gulden duurder). Toch maar even nagevraagd voor de zekerheid: het enige verschil was de doos :grin: Nou dan doe maar die zonder, want als ik even later die modem inbouw gaat die doos toch weg... Burnproof is een techniek die de zgn. bufferunderrun tegengaat. Die underrun houdt het volgende in. Een brander heeft een buffer ingebouwd (=geheugen). Die wordt gevuld door de bron (hd of cdrom). De brander leest vanuit die buffer en brandt het op cd. Als de hd of cdrom even moet zoeken, of je pc doet even wat anders (screensaver starten bv), dan stokt de datatoevoer even. De buffer raakt dan (een deel) leeg. Op zich geen probleem. Maar zodra die buffer helemaal leeg is, is er geen data meer om te branden. Je cd is dan verneukt. :sad: Burnproof is een techniek die 'onthoudt' waar de brander gebleven was op de cd. Zodra er weer data is, gaat de brander weer door op ongeveer dezelfde plek. Dan is je cd dus onbeschadigd. Alleen audio cd's schijnen tikken te geven op die plekken. Dus die kun je beter op een kleinere snelheid fikken. Justlink is ook zo'n techniek. Schijnt echter net iets minder te werken dan Burnproof. In principe moet een brander inbouwen geen probleem zijn. Er is geen limiet net als bij harde schijven volgens mij. Wel zijn er systeemeisen die de brander/software stelt. Deze staan altijd op de doos vermeld. Dus als je daar even op let komt het wel goed. Let er wel op dat als je een traag systeem hebt, deze niet de vereiste datatoevoer kan leveren en je bv. 24x niet eens kan halen. In dat geval heeft het dus geen zin om de allersnelste brander te kopen. Tenzij je binnenkort toch een andere pc koopt en de brander daar weer in zet :smile: Heel verhaal :grin: . Is het duidelijk zo??? :rolleyes: Groetjes, Ed
Link naar reactie
Hoi, Dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik. En er zit waarschijnlijk een soort BurnProof op toch? Dan maakt het al helemaal niet uit. Let er trouwens wel op dat je de goede cd-r's en cdrw's koopt. Want nog niet iedere cd-r kan 24x aan... :smile: En Willy was me net voor zag ik :grin::D:D Groetjes, Ed _________________ Guido Weijers: "Geld is net als schaamhaar: het groeit niet op mijn rug." [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-02-07 08:55 ]
Link naar reactie
[quote:f21dd89118] Op 07-02-2002 17:27, schreef Ben Panced: Ik krijg het vermoeden dat Bullboom aandelen heeft van een zeker bedrijf dat branders maakt... :wink: [/quote:f21dd89118] Was dat maar waar! Dan had ik het vast beter dan de luitjes met Philips-aandelen! :smile: Nee, ff zonder dollen, Keb zelf de Lite-on 16x10x40 en die fikt echt goed!
Link naar reactie
De 24x LietOn is zonder meer een goede keuze. Wel een jaar minder garantie dan de Plextor en een kleiner buffer, maar daar staat een lagere prijs tegenover én het feit dat de LiteOn de allernieuwste versie van SafeDisk2 kan kopieren. Vrijwel geen enkele writer kan van de laatste SD2 revisie werkbare kopieen maken, inclusief de Plextor. Je systeem is zwaar zat, LiteOn houdt een P166 als ondergrens aan voor het 24x model. Retail betekent ingeval van een writer dat je meestal een mooie doos, software, kabeltjes en schroefjes erbij krijgt. De bulk versie kom in een wat eenvoudiger verschijning en zonder kabels. Met BURNproof technologie wordt bedoelt dat de writer een anticoastertechniek aan boord heeft. Vaak bedoelt men niet eens BURNproof, maar een andere techniek als JustLink, SeamlessLink of SmartBURN.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...