Ga naar inhoud

Storing Siemens - waterniveau melder??


Gert-Wols

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn bericht zie ik niet in het overzicht verschijnen dus nog maar een keer geplaatst; Mijn siemens Siwamat XL 1450 heeft de volgende storing: na ongeveer 10 minuten draaien slaat de (huis)zekering uit. Inschakelen lukt alleen als de wasmachine uit gezet is. Na het aftappen van 1 teiltje water (ong. 3 liter) doet hij het weer. Ik kan dan afpompen, centrifugeren etc., alles werkt weer gewoon, maar na 10 minuten wasprogramma of spoelprogramma maakt hij weer sluiting. Na het aftappen doet alles het weer. Ik heb toen, met ingeschakelde machine maar met de deur open, handmatig water bijgevuld en op een gegeven moment maakt hij weer sluiting. Ik vermoed dus een defect aan de waterniveau melder. Kan iemand dit bevestigen en mij vertellen waar die melder zit?
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de pressostaat doorgemeten, daar is niks mis mee. Van een reparateur kreeg ik de tip om de stekker om te draaien, en dat heeft geholpen. We kunnen (voorlopig) weer wassen. Hij vermoedde ook een sluiting van het verwarmingselement. Vreemd genoeg deed het verwarming het wel en trad de sluiting pas na zo'n 10 minuten op. Over 3 weken heb ik vakantie en dan ga ik wel verder sleutelen. Is hier een nieuw verwarmingselement noodzakelijk of kan de oude nog opgelapt worden?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...