Ga naar inhoud

Interne cdrom extern maken?


Aanbevolen berichten

Hallo daar, Ik heb een vraagje, ik heb een oude laptop zonder cdrom en een (interne ide) cdrom-speler over. Mijn vraag: hoe kan ik deze cdrom speler zo goedkoop mogelijk aansluiten op die laptop (via parallele poort natuurlijk). Ik heb al zitten zoeken naar een externe behuizing waar ik em in kan bouwen, maar nog niet gevonden. En als die even duur zijn als een voor een hd dan hoeft het voor mij al niet meer. Gegroet
Link naar reactie
Ja, je kunt natuurlijk geen ijzer met je handen breken he... Je kunt volgens mij niet zomaar een interne 5,25 drive aan een laptop haken. In de eerste plaats vanwege pincompetabiliteit en ten tweede moet de chipset / IDE controller in die laptop daar uberhaupt een aansluiting voor hebben. Dus de externe drive als losse unit erbij houden wordt een beetje pittig denk ik (zowieso niet handig, want dan moet je weer met een extra voeding etc. gaan rotzooien) Over wat voor laptop hebben we het eigenlijk en wat voor aansluitingen heeft dat ding allemaal?
Link naar reactie
Tja, ik snap dat het niet eenvoudig is. Het is ook meer een doe-het-zelf projectje dan een serieuse poging om een cdrom toe te voegen. Ik vroeg mij gewoon af er zoiets bestond als een parallel -> ide kabel. Aangezien je ook zogenoemde "drive-in-kits" hebt waarmee je hetzelfde doet dacht ik, bestaan er ook manieren om het zelf te doen. Maar bedankt voor het meedenken. Ik blijf wel zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...