Ga naar inhoud

Rook uit wasmachine (Bosch)


Ohne

Aanbevolen berichten

We hebben een Bosch Classixx 5 (WAA 24161FN/20), zes jaar oud. Nooit problemen mee gehad, tot vandaag. Tijdens het centrifugeren begon de wasmachine plotseling veel geluid te maken. Even later kwam er rook uit de opening bij de lade waar het wasmiddel in moet. Ik heb meteen de stroom eraf gehaald, de lade opengetrokken en de deur van de wasmachine open gedaan. Gelukkig was er geen brand, de rook leek afkomstig van verschroeid plastic of rubber. Tussen de was zaten allemaal kleine, grijze, steenachtige brokjes. In eerste instantie leek het op klei, maar bij nader inzien denk ik dat het misschien een soort lijm is. De grijze brokjes zitten ook overal aan de rand van de trommel. Voorheen kon ik de trommel een zetje geven en dan draaide hij soepel een rondje, nu draait hij heel stroef en maakt hij een piepend geluid. Wat kan er aan de hand zijn? Klinkt dit als iets wat gerepareerd kan worden, of moeten we op zoek naar een nieuwe wasmachine?
Link naar reactie
Dank voor je antwoord Harry. Ik had inmiddels al een monteur gebeld, die kwam telefonisch tot dezelfde conclusie. Hij vroeg meteen of het Bosch Classix 5 of 6 was (zonder dat ik het merk van de machine had genoemd), dus blijkbaar is het een probleem dat vaker voorkomt. Wij gaan op zoek naar een nieuwe wasmachine.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...