Ga naar inhoud

Miele Softronic W 2260 / Lekkage


Aanbevolen berichten

Hallo Miele expert, ...bedankt voor uw snelle reactie die ik met verwondering heb gelezen. Zou u mij kunnen zeggen wat het kokende water in de lade-opening doet ? Want, de machine "iets achter over zetten" is een hele klus, vandaar dat ik eerst de kans op succes zou willen inschatten. Groetjes, Ton
Link naar reactie
Door het gebruik van vloeibare en te veel zeep. Komt er een laag in de slang onder de zeepbak. Door koken water erin te gieten lost het op en dan gaat het meestal weer goed Wel is het vaak zo dat de slangen vanaf de pomp enz verstopt zitten en dus de zijkant eraf halen en alles nakijken is wel zo verstandig Dan moet wel de voor en bovenzijde er ook af als je dit niet zit zitten dan moet je een monteur bellen Geef aan waar je woont dan heb ik denk ik wel een goed adresje voor je
Link naar reactie
Hallo Miele expert, ...bedankt voor de uitleg. Ik snap het. De truc met het kokende water ga ik proberen, de grote schoonmaak laat ik echter in-het-geval-dat aan een expert over. Wat dat 'adresje' betreft : de machine staat in de Dordogne. Dus mocht je langs willen komen... Groetjes, Ton van Hussen
Link naar reactie
Hallo Miele expert, ...nog even een vraagje voordat ik de machine naar voren schuif en kantel : zou het ook een idee zijn om de inlaatslang te koppelen aan een mengkraan boven de machine die water van minimaal 70°C levert ? bedank alvast en een goed weekend, Ton van Hussen
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo Miele Expert, ...uw advies opgevolgd. Drie keer achter elkaar. Hij lekt nog even als tevoren. Is er nog iets dat ik aan deze procedure kan toevoegen? Een vetoplosmiddel, caustic soda o.i.d.? Het lekken vindt uitsluitend plaats bij de waterinname voor de spoelgang. Dus niet direct bij het eerste vullen, na het starten van het programma. Overigens zag ik op de opengewerkte tekening van de W2260 dat er een afdichtingsstrip zit tussen de machine en de lade. N°26 op de tekening. Mijn echtgenote die het meeste wast, is zo'n lintje nooit tegengekomen. Mag ik van u vernemen, waarvoor alvast bedant. Groetjes, Ton van Hussen
Link naar reactie
Dat rubbertje heeft er niks mee te maken Het gaat erom dat de slang die onderachter de zeepbak een verstopping heeft Het front en het bovenblad moet eraf zodat je bij de schroeven van de linker zijkant kan. En de zijkant er af kan halen dan kan je bij de zwarte geribbelde slang onder de zeepbak En dan ook meteen de dunne zwarte slang die van de pomp naar links achter loopt schoonmaken En dan ook nog de geribbelde slang bovenop de trommel doen Als je dat allemaal gedaan hebt moet het weer goed zijn Ik heb alleen 1 maal meegemaakt dat door verstopte gaatjes aan de bovenkant van de zeepbak dat het water eruit spoot. Dat was zelfs voor mij toen heel lang zoeken. Maar start maar met de ander dingen
Link naar reactie
Hallo Miele Expert, Gisteren ook nog met de Miele servicedienst gemaild. 68€ voorrijkosten en 20€16 per kwartier exclusief onderdelen. Toen ik dat las dacht ik dat het de moeite waard zou zijn om nog maar eens verder te knijpen. Na drie vergeefse pogingen met heet water en aansluitend een wasbeurt het hete water een poosje laten staan en toen het weggelopen was achterin met de hand gevoeld. Onderin voelde ik een smeuïge massa. Mijn vrouw die dunnere handen heeft reikte verder en constateerde duidelijk de verstopping met een vetachtige substantie. Bovenblad verwijderd en opnieuw een liter heet water erin. Mijn vrouw, met haar veel dunnere armen, heeft de geribde slang een aantal minuten lang gemasseerd. Daarna hebben we een 90°-was gedraaid. Geen lekkage meer. Alles weer netjes op zijn plaats gezet en 's avonds een extra glaasje op uw gezondheid gedronken. Nogmaals hartelijk dank voor het goede advies. Groetjes, ook van mijn vrouw, Ton van Hussen
Link naar reactie
Goed dat opgelost is maar door het gebruik van vloei aar en lage Temperaturen raakt ook de slang van de Pomp Naar boven verstopt hierdoor Pompt hij slecht af en centrifugeerd hij slechter dat is dus een ding wat bog opgelost Moet worden ik weet niet waar je woont maar anders heb ik wel een adresje voor je Ps hoe kwam jij aan een tekening van deze machine
Link naar reactie
Hallo Miele expert, Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat « [I]het gebruik van vloeibaar wasmiddel en lage temperaturen ook de slang van de pomp naar boven verstopt. Hierdoor pompt hij slecht af en centrifugeert hij slechter. Dat is dus een ding wat nog opgelost moet worden[/I] » DUS : 1. Geen vloeibaar wasmiddel gebruiken en 2. Lage temperaturen vermijden (slecht voor het milieu ?) Of heb ik het niet goed begrepen. Wat betreft « [I]ik weet wel een adresje voor je [/I] » ik woon in Zuid-Frankrijk en als je eens in de buurt komt... En wat betreft « [I]hoe ik aan een tekening van deze machine kwam [/I] » gewoon 'ergens' van 't internet geplukt. Drie types door elkaar : W2260, W2261 en W2266. De onderdelen zijn genummerd maar er ontbreekt een onderdelen lijst. Tenslotte zou ik graag willen weten of u een idee heeft hoe ik het afpompen kan verbeteren. Bedankt tot zover en alvast een goed weekend toegewenst. Ton van Hussen
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...