Ga naar inhoud

Electrolux EWF14115 - Trommel draait nie


Aanbevolen berichten

Zomaar spontaan heeft de trommel van onze Electrolux EWF14115 (PNC 91490008800) besloten niet meer te draaien. Met de hand is deze nog gewoon in beweging te brengen. Ik heb het filter al schoongemaakt, de machine laten pompen (werkt prima), heb de snaar gecontroleerd. Helaas geeft de machine geen foutcode.. Op internet heb ik gekeken of ik koolborstels voor deze machine kan kopen (omdat dat wel vaker het probleem is met wasmachines), maar deze lijken nergens te koop. Borstelloze motor ? Hopelijk kan iemand mij op weg helpen voordat ik óf een monteur bel óf een nieuwe wasmachine koop. Alvast heel erg bedankt,
Link naar reactie
De elektronica zit geen draaiende maar een stilstaande motor. Controleer de tacho spoel, de stekker hiervan en het magneetje in het midden hiervan op de motor as. Magneetje moet vast zitten en mag niet gescheurd zijn. Spoel moet tussen de 50 en 200 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draaid. Controleer ook de elektronica module(s) op losse contacten en gammele relais.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...