Ga naar inhoud

extra printerpoort inbouwen, hoe?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu van mijn ouders eindelijk hun scanner over mogen nemen. máár... omdat ik hem geloof ik niet kan doorlussen vanaf mijn Apollo P-2200, wil ik hem op een tweede parallelle poort aansluiten. geen probleem, meende ik, want ik heb nog een 486 hier staan buiten dienst en daar moet dan wel zo'n poort uit zijn te halen. schroef ik dat ding open, wat blijkt, is het gewoon een poortje met een kabeltje naar het mobo! terwijl er bij mijn huidige pc gewoon een klein blokje rechtstreeks tegen de achterplaat aan zit.

wat nu? ik weet niet of ik het stekkertje + plaatje dus los moet halen, en dan van het mobo af :???: en hoe krijg ik hem in mijn pc weer goed? ik heb nog wel een sleuf over om dat 'poortje' in te hangen. maar waar moet hij heen op het moederbord? het poortje komt uit op een plat langwerpig zwart stekkertje... waar moet ik dat in hemelsnaam in planten?

ik ben een leek met hardware, en ik heb geen zin om iets verkeerd te doen...

Groetz,

------------------ Toeter ::been.there::learned.that::came.back:: www.heidi.stylite.nl

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Mad Dog: Hoi Toeter,

Het beste kun je een extra kaartje (PCI of ISA) ophalen en deze in je PC steken. Bij oudere PC's zat nl de printerpoort via een flatcable, echter tegenwoordig zitten ze vast met de seriele poorten op het moederbord

Suc6 Dirk


Bedankt voor de snelle reactie! Ik ben van plan eerst nog eens te gaan kijken of ik [computer]-[scanner]-[printer] het zo aan kan sluiten... Logische Heidi zat de poorten achterop haar printer te tellen; goh, hetiis er één, dan kan ik dus niet doorlussen! *dom* de scanner heeft er twee.. *zucht*

(mocht het je vaker opvallen, ik ben blond)

------------------ Toeter ::been.there::learned.that::came.back:: www.heidi.stylite.nl

Link naar reactie
Als het niet wil lukken let dan even op het volgende, de printerpoort/paralelle poort/lpt1 kan in verschillende 'modes' werken. Ik bijvoorbeeld ecp en epp, dit heeft te maken met de data overdracht en snelheid, het kan zijn dat bijvoorbeeld de scanner of printer niet overweg kan met een van dezen. Ik geloof dat je dit meestal in het bios kan aanpassen.

Suc 6 verder,

------------------ Yo! Yo! YoHan !

[This message has been edited by yohanman (edited 13-01-2002).]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...