Ga naar inhoud

HP Scanjet 3400c op XP bak


Aanbevolen berichten

Ik heb een HP Scanjet 3400c op Windows XP, ik heb de software geinstalleerd en de scanner aangesloten. Als ik de software start krijg ik de mededeling 'Geen scanner gevonden'. Als ik vervolgens in het Apparaatbeheer kijk onder 'USB-Controllers' zie ik een 'Onbekend Apparaat', dit is waarschijnlijk de scanner, maar ik krijg deze met geen mogelijkheid aan de praat. Dit komt waarschijnlijk doordat XP geen drivers voor de scanner heeft en (misschien) de drivers van HP niet accepteerd. Als ik een update van internet download (v 1.1) en deze uitvoer krijg ik 'Fatale fout, setup kan niet doorgaan'. Ik ben ten einde raad...

grtz, bouke

Link naar reactie
Ik weet niet of je het hele verhaal gelezen hebt bij die xp driver. Het betreft dus een update. Je moet dus of hem al werkend hebben onder een vorig besturingssysteem met de bijbehorende drivers. Bijvoorbeeld windows 98se, me of 2000. En dan je pc updaten naar xp en dan de driver instaleren voor xp. Anders moet je al een volledig werkende Scannersoftware cd van je scanner hebben die ook onder xp werkt. Wat je kan proberen is om het volledige pakket (30mb) voor 2000 te downloaden en dan de xp driver er overheen.

------------------ Greetz Okidoki

Link naar reactie
Heb alles hier even getest (zonder dat ik de scanner heb). Je krijgt als je die xp patch los draaid inderdaad die fout die jij zei. Als je eerst die complete windows 2000 toestand download (30mb) dan krijg je dus die foutmelding niet. Of de scanner dan werkt weet ik uiteraard niet omdat ik die niet heb. Ik zou zeggen probeer het eens.

------------------ Greetz Okidoki

Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:be3618089a] Op 08-01-2002 14:18, schreef tha_Master: Het probleem is opgelost...<P>HP stuurt een cd met drivers voor XP. [/quote:be3618089a] dit d8 ik dus... niets is minder waar. Ik heb dus die HP CD gekregen (na 2 foontjes) en de rotzooi geinstalleerd, 2x opnieuw opstarten, pc uit scanner d'r in en TADAA er is NIKS :sad: Ik zit dus (nog steeds) diep in de put, weet iemand of ik er iets aan kan doen?
Link naar reactie
Je zegt dat XP die scanner niet ziet, maar dat onbekende USB apparaat is ook pleite ??, daarom ziet ie de scanner niet, XP 'denkt' nml. dat de scanner een bepaald (onbekend) apparaat is en dit staat ook zo in het register, omdat windows dit apparaat nu gebruikt kan de scanner driver hem niet meer vinden. er staat bij HP op de website een ergens een util om deze registry entries te verwijderen, ik heb hetzelfde probleem met een HP scanner vaker aan de hand gehad en dit is een gevolg van het vele klooien wat je hebt moeten doen om het aan de praat te krijgen. Als je de util gedraaid hebt [b:bad6276547]EERST[/b:bad6276547] de software installeren, en dan pas de USB stekker erin pleuren. suc6 [ Dit Bericht is bewerkt door: Mr666 op 2002-02-19 17:47 ]
Link naar reactie
[quote:709df5d606] Op 19-02-2002 17:46, schreef Mr666: Je zegt dat XP die scanner niet ziet, maar dat onbekende USB apparaat is ook pleite ??, daarom ziet ie de scanner niet, XP 'denkt' nml. dat de scanner een bepaald (onbekend) apparaat is en dit staat ook zo in het register, omdat windows dit apparaat nu gebruikt kan de scanner driver hem niet meer vinden. er staat bij HP op de website een ergens een util om deze registry entries te verwijderen, ik heb hetzelfde probleem met een HP scanner vaker aan de hand gehad en dit is een gevolg van het vele klooien wat je hebt moeten doen om het aan de praat te krijgen. Als je de util gedraaid hebt [b:709df5d606]EERST[/b:709df5d606] de software installeren, en dan pas de USB stekker erin pleuren. suc6 [ Dit Bericht is bewerkt door: Mr666 op 2002-02-19 17:47 ] [/quote:709df5d606] bedankt voor je handige tip, heb je ook een link naar deze util ? edit: [url]http://www.hp.com/cposupport/nl/docs/bds03850.html[/url] deze en dan stap 6 ? [ Dit Bericht is bewerkt door: tha_Master op 2002-02-19 17:53 ]
Link naar reactie
[quote:c6fe0c140d]Op 08-01-2002 14:18, schreef tha_Master: Het probleem is opgelost...<P>HP stuurt een cd met drivers voor XP[/quote:c6fe0c140d]Das een goed idee, m'n buurman heeft hetzelfde probleem met de ScanJet 4200c, hij kreeg ook precies dezelfde foutmelding (Fatale fout, setup kan niet doorgaan) na het installeren van die update. [quote:c6fe0c140d]PC: Pentium III 1GHz, 640 MB RAM, GEFORCE 2MX 400 64 MB, 40 GB HD 7200 RPM[/quote:c6fe0c140d]Doe ik ook mee :grin: (huidige bak is trouwens al een jaar oud) PC: AMD TB 1.2 GHz, 768 MB RAM, GeForce 2 GTS 64 MB, harddisk hetzelfde
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...