Ga naar inhoud

Agfa scanner


Aanbevolen berichten

Ik heb deze week een Agfa Snapscan E40 gekocht en ben hier ZEER ontervreden over! Met de basisinstellingen scant hij VEEL te licht/helder, en iets te rood. Instellingen veranderen in het bijgeleverde proggie (Scanwise, what's in a name) is ook geen succes. Ten eerste werken de instellingen voor kontrast enz. via schuifbalken zonder schaalverdeling, is lekker makkelijk als je die perfecte instelling van gisteren terug wil halen. Ten tweede houdt dat proggie die correcties niet vast en moet je die elke keer als je gaat scannen weer invoeren. Is (veel) te licht/helder scannen normaal bij dit type scanner of heb ik een maandagochtend exemplaar? Kan ik soms een ander scanprogramma gebruiken met deze Agfa? Ik heb geen zin om elke foto eerst te bewerken op kleur/helderheid om tot een beetje acceptabel resultaat te komen.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hallo, ik heb nog een groot probleem met scanwise. Hoe kan ik de uiteindelijke bestandsgrootte bepalen? Ik wil niet boven de 50 Kb gaan, aangezien de jpg'tjes op internet zouden moeten komen. Wat heb je eigenlijk aan de rode waarden over de grootte en de scanresolutie in het instellingenscherm, als de uiteindelijke grootte van de foto 8 kb is en bijna niet te zien is? Hoe ligt die relatie eigenlijk? Alvast bedankt. Jos
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...