Ga naar inhoud

Pompdeksel wil niet los


Dekker

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een prachtige bosch wae283s1 wasmachine echter nu spoelt ie niet meer goed het water weg, dus elk wasje mislukt (zeg maar). Nu ben ik tot 2 uur vannacht bezig geweest om uit te vinden hoe en wat, en nu blijkt dat mijn pompdeksel niet open wil, hij draait een kwartslag en niet verder, ik controleer elk half jaar de pomp (daar zit het filter in) en in al die jaren heeft daar nog nooit veel vuil ingezeten. Ik hoor de wasmachine wel pompen, en uit de extra slang (om bij bijvoorbeeld een stroomstoring toch het water eruit te krijgen), komt gewoon water, maar het afpompen van het water doet het gewoon niet, er komt uit de afvoer slang maar heel weinig water, wat nu ?
Link naar reactie
Er zit dus blijkbaar iets in de pomp. Geheel leeg laten lopen via het slangetje. Verwijder het achter paneel. Je kunt de pomp los halen van het pomphuis door de pomp een kwartslag te draaien tov het popmhuis. Hij heeft een bajonet aansluiting. Maak de boel schoon en weer gangbaar.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...