Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey

Na een tijdje te hebben gewerk met deze PC vind ik het wel weer eens tijd worden voor wat snellers. Nou wil ik het zo goedkoop mogenlijk houden dus zat ik te denken aan overklokken. Alhoewel dit nou niet een echte prestatie winst zal opleveren is het toch het proberen waard, alle kleine beetjes helpen. Mijn vraag: Tot hoever kan ik overklokken en moet ik dan gewoon de snelheid in m'n bios omhoog schroeven??

Volgens het boekje kan ik niet hoger dan 733 MHZ maar na de laatste bios update kon ik in de bios tot over de 1200. Kan ik ook een 1Ghz CPU er in doen nu?

BVD

System specs.

Intel pentium III 600 PC chips mobo M770LMRT² met Intel 82801 Chipset 256 Ram 41 gig IBM 7200 32MB Nvidia TNT 2 /TNT PRo (Komt een 64MB Gforce 2) Onboard CMedia Sound Nieuwste Bios Update

------------------ Death to all who oppose The FLy

IT's TiMe FoR A ReVoLuTioN

Link naar reactie
ten eerste is koeling erg belangrijk al je je cpu overklokt en vooral bij het verhogen van de voltage.

het overklokken kun je in het bios doen , nu weet ik niet wat je allemaal kunt veranderen ( bij jouwn mobo )maar bv de deelfactor,fsb , als je dit veranderd/vehoogd hebt ga je kijken hoe die draait en of ie ook stabiel draait (test dit bv met een benchmark ) , doet ie dat nu niet , verhoog dan de core voltage een beetje , niet te hoog natuurlijk !.

maar in jouwn geval zou ik voor de 1gig processor gaan , dat leverd veel meer op dan overklokken, ik denk niet dat die p600 op 800mhz ofzo wil draaien ??

Link naar reactie
Volgesn mij kunnen kan al het intel spul vanaf de PIII alleen via de FSB overklokt worden, want die zijn volgens mij allemaal multiplier gelockt... En je FSB overklokken is natuurlijk wat minder bevorderlijk voor de stabiliteit. Maar goed, ik zou idd ook kijken tot waar ie stabiel blijft...

------------------ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem...

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...