Ga naar inhoud

RAID harddisks is het wat?


Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by Method Man: Ik heb iets gehoord over RAID harddisks. Je hebt dan 2 HD's waarvan parallel kan worden gelezen. Spellen en applicaties zouden dus 2x zo snel worden gestart. Klopt dit, wie heeft hier ervaring mee (welke HD's) en wat kost het?

Zijn er ook nadelen? (meer lawaai?)


Hiervoor zal je een RAID controller in je systeem moeten plaatsen, zodat elke harddisk zijn eigen controller gebruikt. Hierdoor kunnen ze dan dus tegelijkertijd lezen en schrijven. Het is denk ik in praktijk niet echt zo dat het 2x sneller wordt, zal daar wel iets onder liggen denk ik. Je zou het in principe met elk type harddisk wel kunnen doen denk ik, mits je dus een RAID controller hebt. Prijs heb ik geen id van, maar goedkoop zal het denk ik niet zijn.

Link naar reactie
Ik ben de gelukkige bezitter van een Promise FastTrak 100 RAID-controller, en heb er 2 IBM 45Gb schijven aan hangen (striping natuurlijk). Ik heb nooit vergeleken hoe de snelheid met of zonder de RAID-controller is, maar mijn systeem is er wel een heel stuk sneller op geworden!! Ik zou het dan ook iedereen aanraden die zit te twijfelen over de aanschaf.

Succes, Richard

Link naar reactie
Heej technoboys :smile: , misschien is een link waar uitgelegd wordt wat RAID nu precies is wat handiger dan het meteen met termen gaan gooien... http://www.webopedia.com/TERM/R/RAID.html

Maar inderdaad, je kunt een simpele RAID controller kopen (gaat dus niet zozeer om de HD) en daar je HD's aanhangen. Moet je voor jezelf bepalen wat voor jou de meest handige oplossing is. Je zal even bij een online shop moeten kijken wat zo'n ding kost...

------------------ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem...

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...