Ga naar inhoud

Whirlpool wasmachine -> repareren hoe? -


Tony-3

Aanbevolen berichten

Hoi, Onze wasmachine (Whirlpool AWZ 412) maakt onwijs veel lawaai (dat je elkaar niet meer verstaat) en trilt ook erg hard (je voelt de trillingen en ziet het water schudden in je glas) Zelf heb ik nog nooit een wasmachine gerepareerd en heb er ook weinig kennis van. Maar ben graag bereid om mijzelf te verdiepen en het probleem op te lossen. Mijn vraag: - Kunnen jullie meedenken waar het bovenstaande probleem aan kan liggen? en wat mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn? Ik heb een video geupload wanneer hij veel lawaai en hevig trilt op hoge toeren. (op de video draait de machine met een volle trommel) [url]https://vid.me/tJYq[/url]
Link naar reactie
Beste Harry, Het betreft de: whirlpool awz 412 En op het filmpje draaide de machine een echt wasje (dus volle trommel) Op de achterkant van de machine zit een sticker met de volgende tekst " WHIRLPOOL is a registered trademark of Whirlpool properties Inc. U.S.A." Daaronder staat een nummer: 464065800 (De laatste 0 kan ook een Q zijn, kan ik niet duidelijk zien, maar ik gok op 0) Alvast bedankt voor uw reactie.
Link naar reactie
Ik verwacht toch de lagers. Kan zowel van de trommel als van de motor zelf zijn. Verwijder het achter paneel en trek de snaar er af. Geef de tommel nu eens een zwieper. Is hij stil of hoor je metaal op metaal / droog lager? Zit er speling tussen de trommel en de kuip? Draai de motor eens rond, is deze stil? Hangt de kuip nog goed in zijn veren en drukken de schokbrekers nog goed tegen?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...