Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Het heeft niet veel met geluidskaarten enzo te maken, maar ik hoop dat er toch iemand is die antwoord heeft op de volgende vraag: Is het mogelijk om luidsprekers met een weerstand van 8 Ohm op een versterker met een weerstand van 4 Ohm aan te sluiten. (En dan bedoel ik niet of de stekkertjes passen, maar of er niets kapot gaat ofzo)

------------------ You can never tell which way the train went by looking at the track

FifthDimension

Link naar reactie
Ik denk erder in jouw geval, dat de weerstand van de luidsprekers hoger is als de versterker. De luidsprekers geven minder vermogen. Vaak geven fabrikanten de advies uitgang 4ohm, dan kunnen ze meer vermogen opgeven. Nieuwere eindversterkers kunnen ook 8 ohm aan, maar dan is je geweldige versterker van 75 watt ineens nog maar bijv 50 watt. Omgedraaid moet je iets voorzichtiger zijn, dan heeft Mad Dog gelijk, maarja voorzichtig moet je met geluid toch steeds zijn. Geen angst en veel plezier, Martin.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Oeloe,

Je moet NOOIT zomaar iets proberen met boxen!!! Als je of je speakers of je versterker overbelast kunnen ze permanent beschadigen.

Voor de duidelijkheid: versterkers geven vermogen af en de speakers nemen vermogen op. Ideaal is als speakers en versterker dezelfde weerstand hebben.

Pas als de weerstand van de boxen LAGER is dan de uitgangsweerstand van de versterker kan (en zal) één van beiden uiteindelijk doorbranden.

In jouw geval is het zo dat je de versterker zonder probleem maximaal kan opschroeven en dan nog zouden de boxen geen enkele moeite mogen hebben met het signaal.

Groeten,

Leendert

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...