Ga naar inhoud

Bosch WFF1400NL wasmaschine programma lo


Jakob-1

Aanbevolen berichten

Mijn wasmachine loopt niet goed door het programma. Soms eindigt wasbeurt met warme zeepachtige was, soms wordt er begonnen met centrifugeren, een enkele keer stond er na afloop nog water in de trommel, soms stopt het programma ergens halverwege. Bosch E-NR WFF1400NL/14 FD 7803 00117. Machine in '98 gekocht. In 2007 waterafvoerpomp vervangen In 2007 ook timer/programma schakelaar onnodig vervangen, dus daar is "1 reserve van." Rond 2009 (?) koolborstels vervangen Dit voorjaar waterafvoercircuit helemaal schoongemaakt en opnieuw pomp vervangen, ondanks dat "asje geen speling had". Warmte-element en sensor losgehad; zien er netjes uit; schoongemaakt en teruggeplaatst. Dit voorjaar ook pressostaat vervangen, alvorens eerst dit circuit ook schoongemaakt te hebben. (Pressostaat schakelt goed op lichtjes blazen, slangetje lijkt niet lek) Vorige week "reserve-timer" opnieuw verwisseld, maar toen verliep het programma helemaal vreemd, dus deze weer teruggewisseld. Heeft iemand enig idee?
Link naar reactie
Ik hoop dat de plaatjes via https://onedrive.live.com/redir?resid=8f102802df853951!997&authkey=!AM_EIi3SUd-GhI4&ithint=folder%2cjpg aangeven of dat de koolborstels (weer) vervangen moeten worden? (Ze zijn dus nog 2cm lang en "schuin afgerond". Met vriendelijke groeten,
Link naar reactie
  • 2 weken later...
De tachospoel lijkt niet los te zitten. Het is echter lastig doormeten. Ik krijg geen goed contact op de pinnetjes nabij de spoel. Meten vanaf de (ook schoongemaakte) connector lijkt beter te gaan. Er lijkt dan 15-16Ohm gemeten te worden ipv 160? (1 pinnetje bij de spoel maakte wel 0Ohm naar de 2e pin in de connector en 15-16Ohm naar de 1e.) Zie fotos op; https://onedrive.live.com/redir?resid=8F102802DF853951!1009&authkey=!AD2P5607WUR3ibw&ithint=folder%2c
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...