Jakob-1 Geplaatst: 12 juni 2015 Delen Geplaatst: 12 juni 2015 Mijn wasmachine loopt niet goed door het programma. Soms eindigt wasbeurt met warme zeepachtige was, soms wordt er begonnen met centrifugeren, een enkele keer stond er na afloop nog water in de trommel, soms stopt het programma ergens halverwege. Bosch E-NR WFF1400NL/14 FD 7803 00117. Machine in '98 gekocht. In 2007 waterafvoerpomp vervangen In 2007 ook timer/programma schakelaar onnodig vervangen, dus daar is "1 reserve van." Rond 2009 (?) koolborstels vervangen Dit voorjaar waterafvoercircuit helemaal schoongemaakt en opnieuw pomp vervangen, ondanks dat "asje geen speling had". Warmte-element en sensor losgehad; zien er netjes uit; schoongemaakt en teruggeplaatst. Dit voorjaar ook pressostaat vervangen, alvorens eerst dit circuit ook schoongemaakt te hebben. (Pressostaat schakelt goed op lichtjes blazen, slangetje lijkt niet lek) Vorige week "reserve-timer" opnieuw verwisseld, maar toen verliep het programma helemaal vreemd, dus deze weer teruggewisseld. Heeft iemand enig idee? Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 12 juni 2015 Delen Geplaatst: 12 juni 2015 Hoe zijn de koolbortels nu? Link naar reactie
Jakob-1 Geplaatst: 13 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2015 Ik begrijp dat dit zeker de moeite waard is om de motor voor open te halen? Link naar reactie
Jakob-1 Geplaatst: 16 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2015 Ik hoop dat de plaatjes via https://onedrive.live.com/redir?resid=8f102802df853951!997&authkey=!AM_EIi3SUd-GhI4&ithint=folder%2cjpg aangeven of dat de koolborstels (weer) vervangen moeten worden? (Ze zijn dus nog 2cm lang en "schuin afgerond". Met vriendelijke groeten, Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 17 juni 2015 Delen Geplaatst: 17 juni 2015 Schuine kant: klopt, ze staan onder een hoek tov het anker Lengte: lijkt nog voldoende lang te zijn. Kunnen ze wel vrij bewegen in de houders? Stekker verbinding op de motor wel goed? De tacho spoel op de kop van de motor wel goed? Link naar reactie
Jakob-1 Geplaatst: 30 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2015 De tachospoel lijkt niet los te zitten. Het is echter lastig doormeten. Ik krijg geen goed contact op de pinnetjes nabij de spoel. Meten vanaf de (ook schoongemaakte) connector lijkt beter te gaan. Er lijkt dan 15-16Ohm gemeten te worden ipv 160? (1 pinnetje bij de spoel maakte wel 0Ohm naar de 2e pin in de connector en 15-16Ohm naar de 1e.) Zie fotos op; https://onedrive.live.com/redir?resid=8F102802DF853951!1009&authkey=!AD2P5607WUR3ibw&ithint=folder%2c Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 1 juli 2015 Delen Geplaatst: 1 juli 2015 De tacho spoel moet tussen de 15 en 240 Ohm zijn volgens de slecht leesbare info die ik heb. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.