Ga naar inhoud

Foutcode E20 bij AEG Lavamat Marathon


Aanbevolen berichten

Ik heb een AEG Lavamat Marathon / 91400351600 De laatste tijd krijg ik steeds meer de foutmelding of foutcode E20 in de display. Ik heb al alles uit elkaar gehad, maar er zit geen troep in het filter, de slangen zijn schoon en de afvoer zit niet verstopt. Als ik de machine een tijdje laat "afkoelen", pompt deze vol enthousiasme het water weer af. Maar als ik daarna het programma spoelen kies, gaat het vanaf 27-12 minuten goed in dan hoor ik wel een licht gezoem, maar verschijnt na 1 minuut (dus bij 11 minuten) weer die foutmelding. De pomp zelf heb ik ook losgemaakt en bekeken, maar kan er niets geks aan ontdekken. 2 vragen; 1) Weet er iemand een werkende reset-code voor deze machine? 2) Is er iemand die vermoedt wat dit kan zijn? Alvast hartelijk dank, Frank
Link naar reactie
Is toch afvoer en/of water hoogte gerelateerd. Probeer de foutcode eens verder uit te lezen. Zet de machine aan op een willekurig programma en als hij loopt druk dan de toetsen Voorwas en Spoelstop samen in en houd ze ingedrukt. Welke melding krijg je nu? Resetten heeft geen zin, eerst de oorzaak oplossen.
Link naar reactie
Dit programma geeft weer een storing. Het indrukken van Voorwas en Spoelstop levert nu wél een code op E21, dwz: Pomp / drukschakelaar / druksensor / elektronica vervangen. Pomp lijkt me vreemd, want die doet het dus wel. Of ... zou die te heet kunnen worden? Verdere info: Max. hoogte afvoerslang is 75 cm. Afvoerpijp en sifon opengemaakt, maar die waren brandschoon.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...