Ga naar inhoud

Filmpjes op MP4 zetten MET ondertiteling!


Aanbevolen berichten

Hallo! Ik zit echt in een dilemma en heb daarom maar even een account aan gemaakt op deze site. Ik heb sinds een paar dagen een MP4 speler gekocht van het merk Difrnce. Na veel gedoe heb ik er eindelijk films op gekregen door ze te converteren met de bijgesloten software. Nou is er één probleem: als ik engelse films met nederlandse ondertiteling erop zet, loopt de ondertiteling plots niet meer gelijk met de audio. Terwijl dit vóór het converteren wel het geval was! Ik heb het met verschillende films geprobeerd, maar bij allen het zelfde probleem. Is er iemand die hier verstand van heeft?
Link naar reactie
Ik denk dat bij de conversie ook de framerate verandert is, wwarschijnlijk is hij langzamer gemaakt , dus bv van framerate 25 frames/seconde naar 15 frames/seconde. hetzelfde moment in tijd in de film krijgt dan dus een ander framenummer. Als de ondertitel file zegt ; bij frame 1968 display "handen omhoog!" en na de framerate conversie het bewuste fragment begint bij frame nummer 1300 dan krijg je dus dat de ondertitels na ijlen op de video. In het begin zal het nog mee vallen maar naar mate de film vordert word de de-sync steeds erger. Framerate verlaging is een middel om het video bestand kleiner te maken(minder MBytes) maar niet zo effectief als dat je zou denken en tegenwoordig met grote harde schijven of SD kaartjes ook niet echt nodig, als je mp4 speler ingebouwd vast geheugen heeft word de grootte van het video bestand natuurlijk wel een issue en zul je een compromis moeten stellen om toch de framerate gelijk te houden en ook toch de kwaliteit niet al te slecht te laten worden. Je hebt 3 opties: of de film opnieuw converteren en nu de framerate gelijkhouden of; de ondertitel editten, er zijn subfile editors die de hele subfile van de ene framerate kunnen omzetten naar de andere framerate, vaak zitten daar wat hiaten in omdat subfiles nogal eens wat syntax (schrijf) foutjes bevatten en de omzet-software er over struikelt, 1 punt,spatie of komma in de subfile niet op de goede plaats en de bewerking staakt. of: je geeft in je speler op dat de subfile sneller moet lopen met x zoveel procent of een andere framerate, volgens mij kunnen mp4 spelers dat zelden maar dat kun je zelf uitvlooien in het menu van de speler. Knutselen aan de ondertitel is vaak moeizaam en dus ligt het meer voor de hand om de video opnieuw te converteren, als je bijgeleverde software geen instelling kent voor de framerate zul je op zoek moeten naar andere software, dat is geen probleem want die is zat en gratis. Je zult dan moeten beginnen met even uitzoeken welk formaat en eigenschappen de video moet bezitten om te kunnen afspelen op het apparaat, zoek een converter die dat kan en stel deze in volgens deze eisen. Als je een type nummer van het apparaat opgeeft en aangeeft wat voor soort betsandtype films je zou willen omzetten (avi,mov,flv?)is er wel het eea te adviseren voor de software die je nodig hebt en hoe deze ruwweg in te stellen.
Link naar reactie
[quote:9a070d7fe3="rwilligen"]Ik denk dat bij de conversie ook de framerate verandert is, wwarschijnlijk is hij langzamer gemaakt , dus bv van framerate 25 frames/seconde naar 15 frames/seconde. hetzelfde moment in tijd in de film krijgt dan dus een ander framenummer. Als de ondertitel file zegt ; bij frame 1968 display "handen omhoog!" en na de framerate conversie het bewuste fragment begint bij frame nummer 1300 dan krijg je dus dat de ondertitels na ijlen op de video. In het begin zal het nog mee vallen maar naar mate de film vordert word de de-sync steeds erger. Framerate verlaging is een middel om het video bestand kleiner te maken(minder MBytes) maar niet zo effectief als dat je zou denken en tegenwoordig met grote harde schijven of SD kaartjes ook niet echt nodig, als je mp4 speler ingebouwd vast geheugen heeft word de grootte van het video bestand natuurlijk wel een issue en zul je een compromis moeten stellen om toch de framerate gelijk te houden en ook toch de kwaliteit niet al te slecht te laten worden. Je hebt 3 opties: of de film opnieuw converteren en nu de framerate gelijkhouden of; de ondertitel editten, er zijn subfile editors die de hele subfile van de ene framerate kunnen omzetten naar de andere framerate, vaak zitten daar wat hiaten in omdat subfiles nogal eens wat syntax (schrijf) foutjes bevatten en de omzet-software er over struikelt, 1 punt,spatie of komma in de subfile niet op de goede plaats en de bewerking staakt. of: je geeft in je speler op dat de subfile sneller moet lopen met x zoveel procent of een andere framerate, volgens mij kunnen mp4 spelers dat zelden maar dat kun je zelf uitvlooien in het menu van de speler. Knutselen aan de ondertitel is vaak moeizaam en dus ligt het meer voor de hand om de video opnieuw te converteren, als je bijgeleverde software geen instelling kent voor de framerate zul je op zoek moeten naar andere software, dat is geen probleem want die is zat en gratis. Je zult dan moeten beginnen met even uitzoeken welk formaat en eigenschappen de video moet bezitten om te kunnen afspelen op het apparaat, zoek een converter die dat kan en stel deze in volgens deze eisen. Als je een type nummer van het apparaat opgeeft en aangeeft wat voor soort betsandtype films je zou willen omzetten (avi,mov,flv?)is er wel het eea te adviseren voor de software die je nodig hebt en hoe deze ruwweg in te stellen.[/quote:9a070d7fe3] De ondertiteling loopt wel goed met het beeld! alleen de audio loopt te langzaam... en ik heb al meerdere programma's geprobeerd. Sorry, misschien heb ik jullie onvoldoende geïnformeerd!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Ik lees net in Tips&Trucs 12/2011 blz 21 dat je dat met Virtualdub kan corrigeren. Citaat: Ga naar Audio en Interleaving. Geef in milliseconden de vertraging aan als het geluid vooruit loopt op het beeld. Als het geluid achter loopt, geef je een negatieve waarde aan met het min-teken. Einde citaat. Dus uitproberen, met OK en de Play-knop bekijken, indien tevreden File / Save as AVI doen.
Link naar reactie
[quote:69d87e48b5="Tirm"]Ik lees net in Tips&Trucs 12/2011 blz 21 dat je dat met Virtualdub kan corrigeren. Citaat: Ga naar Audio en Interleaving. Geef in milliseconden de vertraging aan als het geluid vooruit loopt op het beeld. Als het geluid achter loopt, geef je een negatieve waarde aan met het min-teken. Einde citaat. Dus uitproberen, met OK en de Play-knop bekijken, indien tevreden File / Save as AVI doen.[/quote:69d87e48b5] Heb ik geprobeerd, maar binnen no-time liep de audio weer verkeerd!
Link naar reactie
Ik heb even gegoogled met de string difrnce mp4 Er zijn diverse types, zie ik. Als ik bijv. bij MP2410 kijk, zie AVI/xvid en zie ik ook dat je kennelijk de firmware kan updaten van dat soort apparaten. [quote:c3742b640e]Moderator rwilligen schreef Als je een type nummer van het apparaat opgeeft en aangeeft wat voor soort bestandtype films je zou willen omzetten (avi,mov,flv?)is er wel het eea te adviseren voor de software die je nodig hebt en hoe deze ruwweg in te stellen.[/quote:c3742b640e] Als je hier geholpen wilt worden, moet je wel doen wat er gevraagd wordt. We zijn niet helderziend.
Link naar reactie
[quote:23a88506e4="Tirm"]Ik heb even gegoogled met de string difrnce mp4 Er zijn diverse types, zie ik. Als ik bijv. bij MP2410 kijk, zie AVI/xvid en zie ik ook dat je kennelijk de firmware kan updaten van dat soort apparaten. [quote:23a88506e4]Moderator rwilligen schreef Als je een type nummer van het apparaat opgeeft en aangeeft wat voor soort bestandtype films je zou willen omzetten (avi,mov,flv?)is er wel het eea te adviseren voor de software die je nodig hebt en hoe deze ruwweg in te stellen.[/quote:23a88506e4] Als je hier geholpen wilt worden, moet je wel doen wat er gevraagd wordt. We zijn niet helderziend.[/quote:23a88506e4] Zo, die is snel op zijn teentjes getrapt! Als er gering gereageerd wordt, kan je van mij ook niet verwachten dat ik hier elke seconde van de dag zit om te kijken of er al een reactie is? En mensen kunnen wel eens ergens overheen lezen!
Link naar reactie
[quote:e8c1bdc52c="rwilligen"]Ik denk dat bij de conversie ook de framerate verandert is, wwarschijnlijk is hij langzamer gemaakt , dus bv van framerate 25 frames/seconde naar 15 frames/seconde. hetzelfde moment in tijd in de film krijgt dan dus een ander framenummer. Als de ondertitel file zegt ; bij frame 1968 display "handen omhoog!" en na de framerate conversie het bewuste fragment begint bij frame nummer 1300 dan krijg je dus dat de ondertitels na ijlen op de video. In het begin zal het nog mee vallen maar naar mate de film vordert word de de-sync steeds erger. Framerate verlaging is een middel om het video bestand kleiner te maken(minder MBytes) maar niet zo effectief als dat je zou denken en tegenwoordig met grote harde schijven of SD kaartjes ook niet echt nodig, als je mp4 speler ingebouwd vast geheugen heeft word de grootte van het video bestand natuurlijk wel een issue en zul je een compromis moeten stellen om toch de framerate gelijk te houden en ook toch de kwaliteit niet al te slecht te laten worden. Je hebt 3 opties: of de film opnieuw converteren en nu de framerate gelijkhouden of; de ondertitel editten, er zijn subfile editors die de hele subfile van de ene framerate kunnen omzetten naar de andere framerate, vaak zitten daar wat hiaten in omdat subfiles nogal eens wat syntax (schrijf) foutjes bevatten en de omzet-software er over struikelt, 1 punt,spatie of komma in de subfile niet op de goede plaats en de bewerking staakt. of: je geeft in je speler op dat de subfile sneller moet lopen met x zoveel procent of een andere framerate, volgens mij kunnen mp4 spelers dat zelden maar dat kun je zelf uitvlooien in het menu van de speler. Knutselen aan de ondertitel is vaak moeizaam en dus ligt het meer voor de hand om de video opnieuw te converteren, als je bijgeleverde software geen instelling kent voor de framerate zul je op zoek moeten naar andere software, dat is geen probleem want die is zat en gratis. Je zult dan moeten beginnen met even uitzoeken welk formaat en eigenschappen de video moet bezitten om te kunnen afspelen op het apparaat, zoek een converter die dat kan en stel deze in volgens deze eisen. Als je een type nummer van het apparaat opgeeft en aangeeft wat voor soort betsandtype films je zou willen omzetten (avi,mov,flv?)is er wel het eea te adviseren voor de software die je nodig hebt en hoe deze ruwweg in te stellen.[/quote:e8c1bdc52c] En om even antwoord te geven op je bericht, mijn excuses want ik heb er overheen gelezen, het is een Mp2410 met een inbegrepen software. Zonder deze software (tevens de converter) kan ik dus geen films erop zetten. Als het goed is moet deze MP4 speler gewoon AVI kunnen afspelen.
Link naar reactie
Conversie van gedownloade films was en is nog steeds een recept voor syncronisatie problemen. Het avi formaat is nooit bedoelt als netwerk formaat en bezit dan ook geen mechanisme om sync fouten te beperken of te voorkomen of iig te markeren zodat conversie daarna foutloos kan verlopen, als er een kleine fout in een avi zit kan deze nog steeds prima afspelen maar bij een conversie zal deze uit sync gaan lopen. Een tweede reden voor de problemen is het gebruik van variabele bitrate MP3 geluid in avi's , bij dergelijke avi's is de verweving tussen geluid en video volledig los gelaten en zodoende kan het geluid heel gemakkelijk uit de pas gaan lopen, als een avi zowel een VBR-mp3 bevat en ook nog fouten heeft gaat het helemaal mis, let wel; dergelijke avi's kunnen nog steeds prima afspelen op de pc. Een oplossing kan zijn: de audio uit de avi halen, als geheel omzetten naar het wav-pcm formaat, weer terug zetten in de avi en vervolgens de avi als geheel converteren met je software. Het is nogal omslachtig maar je zult het met iig 1 avi moeten doen om te zien of het wat oplost, als de problemen daarna weet je wat je voortaan (helaas) zult moeten doen, als het niet oplost dan horen we dat wel weer van je. Audio uit de avi halen: open de avi in virtualdub , ga audio/full processing mode,ga audio/compression/no compression-pcm, ga file/save wav en sla de audio op,sluit virtualdub audio opnieuw in avi opnemen: open de avi in virtualdub,ga video/direct stream copy, ga audio/wav audio-open de wav, ga file/save avi en sla de avi op. De avi heeft nu audio in wav-pcm formaat en zal ook groter geworden zijn in bestands omvang, je kunt nu de avi aan je converter voeren. Ik heb even gekeken naar de software van je speler die op de website abusievelijk als "firmware update" word aangeboden,het pakketje bevat de videoconverter-een manual en een win98 usb driver, de software is een MEncoder kloon en converteert de video naar 320x240 xvid en bovendien doet deze een framerate conversie naar 22 frames per seconde, dat laatste is ook nog een reden voor uit sync raken. Het is de combinatie goedkope video-decoder chip in het apparaat met nogal beperkende eigenschappen+goedkope converter software die je nekt, om uit te zoeken met welke software en hoe je het wel goed zou kunnen laten verlopen word een opgave. Ik heb weinig hoop dat dit goed gaat komen, laat staan op een eenvoudige manier...
Link naar reactie
Ik ben wél helderziend??:o :P Je kan in ieder geval wel de volgende populaire freeware converters proberen Format Factory, zie http://computertotaal.nl/software/22255-formatfactory-2-60.html Freemake Video Converter, zie http://computertotaal.nl/software/22962-freeware-vs--betaalde-software/4.html Niet geschoten is altijd mis... Edit: Ook Handbrake wordt door velen gebruikt, zie http://computertotaal.nl/freeware/2545-handbrake-0-92.html
Link naar reactie
[quote:82e05fbb40="rwilligen"]Conversie van gedownloade films was en is nog steeds een recept voor syncronisatie problemen. Het avi formaat is nooit bedoelt als netwerk formaat en bezit dan ook geen mechanisme om sync fouten te beperken of te voorkomen of iig te markeren zodat conversie daarna foutloos kan verlopen, als er een kleine fout in een avi zit kan deze nog steeds prima afspelen maar bij een conversie zal deze uit sync gaan lopen. Een tweede reden voor de problemen is het gebruik van variabele bitrate MP3 geluid in avi's , bij dergelijke avi's is de verweving tussen geluid en video volledig los gelaten en zodoende kan het geluid heel gemakkelijk uit de pas gaan lopen, als een avi zowel een VBR-mp3 bevat en ook nog fouten heeft gaat het helemaal mis, let wel; dergelijke avi's kunnen nog steeds prima afspelen op de pc. Een oplossing kan zijn: de audio uit de avi halen, als geheel omzetten naar het wav-pcm formaat, weer terug zetten in de avi en vervolgens de avi als geheel converteren met je software. Het is nogal omslachtig maar je zult het met iig 1 avi moeten doen om te zien of het wat oplost, als de problemen daarna weet je wat je voortaan (helaas) zult moeten doen, als het niet oplost dan horen we dat wel weer van je. Audio uit de avi halen: open de avi in virtualdub , ga audio/full processing mode,ga audio/compression/no compression-pcm, ga file/save wav en sla de audio op,sluit virtualdub audio opnieuw in avi opnemen: open de avi in virtualdub,ga video/direct stream copy, ga audio/wav audio-open de wav, ga file/save avi en sla de avi op. De avi heeft nu audio in wav-pcm formaat en zal ook groter geworden zijn in bestands omvang, je kunt nu de avi aan je converter voeren. Ik heb even gekeken naar de software van je speler die op de website abusievelijk als "firmware update" word aangeboden,het pakketje bevat de videoconverter-een manual en een win98 usb driver, de software is een MEncoder kloon en converteert de video naar 320x240 xvid en bovendien doet deze een framerate conversie naar 22 frames per seconde, dat laatste is ook nog een reden voor uit sync raken. Het is de combinatie goedkope video-decoder chip in het apparaat met nogal beperkende eigenschappen+goedkope converter software die je nekt, om uit te zoeken met welke software en hoe je het wel goed zou kunnen laten verlopen word een opgave. Ik heb weinig hoop dat dit goed gaat komen, laat staan op een eenvoudige manier...[/quote:82e05fbb40] Nou ik heb het geprobeerd Ten eerste kreeg ik deze melding: http://tinypic.com/r/8xtpo8/5 Geen idee wat ik hier mee moet? Dus dan druk ik op oké en volg ik de stappen. Bij het eerste filmpje (klein filmpje via zamzar van yotube gehaald) Kreeg ik bij de laatste stap (opnieuw opslaan) deze melding: http://tinypic.com/r/2i6c8c5/5 En als ik vervolgens een groter anders bestand pakte (gewoon een film) kreeg ik bij het opslaan als een "wav bestand" deze melding: http://tinypic.com/r/j754ec/5 Geen idee wat ik hier nou mee moet?
Link naar reactie
[quote="rwilligen"]Conversie van gedownloade films was en is nog steeds een recept voor syncronisatie problemen. Het avi formaat is nooit bedoelt als netwerk formaat en bezit dan ook geen mechanisme om sync fouten te beperken of te voorkomen of iig te markeren zodat conversie daarna foutloos kan verlopen, als er een kleine fout in een avi zit kan deze nog steeds prima afspelen maar bij een conversie zal deze uit sync gaan lopen. Een tweede reden voor de problemen is het gebruik van variabele bitrate MP3 geluid in avi's , bij dergelijke avi's is de verweving tussen geluid en video volledig los gelaten en zodoende kan het geluid heel gemakkelijk uit de pas gaan lopen, als een avi zowel een VBR-mp3 bevat en ook nog fouten heeft gaat het helemaal mis, let wel; dergelijke avi's kunnen nog steeds prima afspelen op de pc. Een oplossing kan zijn: de audio uit de avi halen, als geheel omzetten naar het wav-pcm formaat, weer terug zetten in de avi en vervolgens de avi als geheel converteren met je software. Het is nogal omslachtig maar je zult het met iig 1 avi moeten doen om te zien of het wat oplost, als de problemen daarna weet je wat je voortaan (helaas) zult moeten doen, als het niet oplost dan horen we dat wel weer van je. Audio uit de avi halen: open de avi in virtualdub , ga audio/full processing mode,ga audio/compression/no compression-pcm, ga file/save wav en sla de audio op,sluit virtualdub audio opnieuw in avi opnemen: open de avi in virtualdub,ga video/direct stream copy, ga audio/wav audio-open de wav, ga file/save avi en sla de avi op. De avi heeft nu audio in wav-pcm formaat en zal ook groter geworden zijn in bestands omvang, je kunt nu de avi aan je converter voeren. Ik heb even gekeken naar de software van je speler die op de website abusievelijk als "firmware update" word aangeboden,het pakketje bevat de videoconverter-een manual en een win98 usb driver, de software is een MEncoder kloon en converteert de video naar 320x240 xvid en bovendien doet deze een framerate conversie naar 22 frames per seconde, dat laatste is ook nog een reden voor uit sync raken. Het is de combinatie goedkope video-decoder chip in het apparaat met nogal beperkende eigenschappen+goedkope converter software die je nekt, om uit te zoeken met welke software en hoe je het wel goed zou kunnen laten verlopen word een opgave. Ik heb geprobeerd foto's te zetten bij de uitleg, maar dat lukte helaas niet. Ik heb eerst geprobeerd wat je vroeg met een klein bestandje van youtube. Bij het openen van het bestand krijg ik de melding. "some warnings were issued during the previous operation: AVI: truncated or invalid compressed audio format detected (16 bytes should be 18). Attempting to fix. " En ik druk op OK. Als ik alle stappen volg dan lukt het, maar bij de laatste keer opslaan krijg ik de melding: "The source video stream uses a compression algorithm which is not compatible with AVI files. Direct stream copy cannot be used with this video stream". En ik druk weer op OK. Als ik vervolgens een ander bestand kies, een film die ik gedownload heb en ik deze "save as wav" doe krijg ik de melding: "no audio decompressor could be found to decompress the source audio format (source format tag: 2000)" What to do?? Geen idee wat ik hier nou mee moet?
Link naar reactie
[quote:792fdc391d="Tirm"]Ik ben wél helderziend??:o :P Je kan in ieder geval wel de volgende populaire freeware converters proberen Format Factory, zie http://computertotaal.nl/software/22255-formatfactory-2-60.html Freemake Video Converter, zie http://computertotaal.nl/software/22962-freeware-vs--betaalde-software/4.html Niet geschoten is altijd mis... Edit: Ook Handbrake wordt door velen gebruikt, zie http://computertotaal.nl/freeware/2545-handbrake-0-92.html[/quote:792fdc391d] Heb ik geprobeerd, maar om mijn bestand op de mp4 te krijgen moet ik hem sowieso uploaden in mijn software, en daarmee wordt het filmpje meteen door de converter gehaald zeg maar.. Ik kan hem niet op mijn mp4 slepen, dan wordt het bestand niet aangegeven door de mp4
Link naar reactie
Je kan een video converteren naar MP4 met een van die progs, kijken of kwaliteit en synchronisatie bevallen en dán in je specifieke software voor je MP4 apparaat mikken. Of de kwaliteit dan stand houdt, is afwachten maar als de synchronisatie dan wordt gemold door je specifieke software lijkt me er sprake van een wan-produkt dat terug moet naar de winkel. Maar ik ben benieuwd wat rwilligen zegt...
Link naar reactie
[quote:9208c4b6fd="Tirm"]Je kan een video converteren naar MP4 met een van die progs, kijken of kwaliteit en synchronisatie bevallen en dán in je specifieke software voor je MP4 apparaat mikken. Of de kwaliteit dan stand houdt, is afwachten maar als de synchronisatie dan wordt gemold door je specifieke software lijkt me er sprake van een wan-produkt dat terug moet naar de winkel. Maar ik ben benieuwd wat rwilligen zegt...[/quote:9208c4b6fd] Ik zal het eens proberen :) thanks anyway!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...