Ga naar inhoud

kan filmpjes mov camera niet afspelen


Aanbevolen berichten

hallo leden ik heb sinds een paar weken een nieuwe camera; Canon PowerShot SX210IS 14.1 megapixels 14 wide zoom. ik maak veel foto's en alles gaat goed tot dat ik filmpjes maak en ze probeer te bekijken op de computer. ze happerren en het geluid is soms te traag of het beeld. Ik heb VLC en Quicktime geprobeert maar niks helpt?? ik hoor het nog wel groetjes
Link naar reactie
De film die je kan maken met deze Canon PowerShot SX210IS is dat in hd kwaliteit 1920x1080? En je computer welke specificaties heeft die? (processor, geheugen, videokaart, besturingssysteem, monitor.) Als je deze zaken vermeldt is het misschiuen mogelijk om je te helpen. Het zou zo maar kunnen zijn dat jouw pc te licht is voor hd video. Ik heb een Sony camera en die speelt de hd film in Windows Media Player prima af op 1920x1080.
Link naar reactie
[quote:fdc1e8b5f0]zo genoeg?[/quote:fdc1e8b5f0] Nee, ik had je ook gevraagd om de camera spec. ivm video kwaliteit. Ik heb inmiddels wel gelezen dat je laptop scherm een max. resolutie van 1366x768 aan kan, dat is dus lang geen hd. Dat zou dus wel eens de reden kunnen zijn van het haperende beeld e.d. En dat de film op je camera wel goed afspeelt komt omdat die gemaakt is om de te maken films ook te kunnen "afspelen" Maar ja, jij wil het op je laptop en dan moet die wel voldoen aan de minimale specificaties die de film nodig heeft.
Link naar reactie
Je camera heeft de mogelijkheid voor video opname op HD 720P kwaliteit en bovendien ook nog met H264 compressie en dat is kennelijk wat te veel van het goede voor je laptop want die kan dat kennelijk niet trekken... Je hebt de keuze uit drie kwaliteiten: (HD) 1280 x 720, 30 fps, (L) 640 x 480, 30 fps, (M) 320 x 240, 30 fps Op zich is die HD-tv resolutie niet de hoogste die bestaat want er is ook nog 1920x1080 maar die kan je cam niet ,maar die 1280x720 die je cam wel kan icm de gebruikte compressie (H264) levert een nogal zware belasting voor pc/laptop. Je hebt twee keuzes: of je zult voor het bekijken op de laptop eerst de video naar een andere compressie standaard moeten omzetten die wat vriendelijker is voor je laptop (zoals bv divx/xvix) of je maakt voortaan je opnames op een lagere resolutie, 640x480 zou je pc wel weer moeten kunnen geven gok ik zo ,maar even proberen en je weet het. Voor het omzetten van de video naar een andere meer vriendelijke standaard als divx kun je bv het gratis Pazeras mov2avi gebruiken; http://www.pazera-software.com/download.php?id=0015&f=Pazera_Free_MOV_to_AVI_Converter.zip pagina: http://www.pazera-software.com/products/mov-to-avi-converter/ Overigens is mijn gok dat je laptop de videos wel zou moeten kunnen afspelen alhoewel de H264 compressie erg zwaar kan zijn. Ik zou zelf liever opnemen in de hogere HD kwaliteit en dan maar op dit moment de videos omzetten zodat ze soepel afspelen, als je later je filmpjes dan op een HD-tv in de volle hoge kwaliteit wilt afspelen heb je iig de originelen in hoge kwaliteit, uiteraard hangt het er een beetje vanaf wat voor filmpjes je maakt (herinneringsvideo van bv vakantie/trouwerijen of gewoon de kat in de vensterbank) niet alle video moet natuurlijk persee in die hoge kwaliteit. Nog wat tips die wellicht toch helpen: Je kopiert toch wel eerst de bestanden naar de harde schijf? , afspelen vanaf de geheugen kaart is geen goed idee aangezien dit de laptop nog meer belast, van de harde schijf in de laptop kost minder kracht. Een laptop heeft een lcd scherm en dus , in principe, een vaste scherm resolutie maar als je deze kunt veranderen naar 1280x.... kan misschien de video wat soepeler lopen, kwestie van proberen. Quicktime heeft een optie om de video af te spelen in "hoge kwaliteit modus", ga naar bewerken/voorkeuren/player voorkeuren en haal het vinkje weg bij "zo mogelijk de video instelling voor hoge kwaliteit gebruiken" , deze optie belast de processor nog meer dus uitzetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...