Ga naar inhoud

Mediaplayer


Aanbevolen berichten

De ontwikkelingen in de wereld van Mdiaplayers volgen elkaar snel op, mij iets te snel want hoe maak je nu een juiste keuze. Ik download zo lang het kan nog veel films maar ook HD en daar zit 'm de kneep. Vraag 1: Er worden zoveel soorten HD-formaten aangeboden dat ik eigenlijk niet meer weet welke player ik zou moeten kiezen om niet verrast te worden door: Oh dat formaat speelt het ding weer niet af. Dus welke mediaplayer speelt de meeste soorten HD bestanden af? Vraag 2: Als er een eSata aansluiting op zit neem ik aan dat dit voor een externe harde schijf bedoeld is. Kan ik dan die schijf vol zetten met HD-films in elk formaat en kan ik die dan afspelen via de player. Is dit zo? Als dat zo is scheelt dat in ieder geval het kopen van zelf opneembare Blu-Ray disks, want die zijn niet echt goedkoop. Alvast bedankt, Rob
Link naar reactie
Ik heb een heel simpel miniPCtje aan mn TV gekoppeld. Daaraan hangt een externe HDD van 2 TB Alle formaten tot nu toe afspeelbaar mbv VLCplayer PC staat verder gekoppeld aan Akai soundsystem van 23 jaar oud , geeft nog eens geweldig geluid. Is dit een optie? Hdd is 15x15x4 cm , PC is 25x20x5 cm. Gebruik gewoon een VGA kabel naar mn Sony Bravia TV op de VGA ingang
Link naar reactie
Dat is wel een heel mooi apparaat. Vraagje, ik kan dat niet vinden maar zit er een harde schijf standaard ingebouwd of moet die er nog in. Lees ik goed (op de site van Informatique) dat er ook een Blu-ray speler in gebouwd kan worden, laatste vraag, de eSata aansluiting, zit deze aan de voorzijde en kun je hier een externe HD op aansluiten?
Link naar reactie
[quote:c40590c5c4="rob bogers"]Dat is wel een heel mooi apparaat. Vraagje, ik kan dat niet vinden maar zit er een harde schijf standaard ingebouwd of moet die er nog in. Lees ik goed (op de site van Informatique) dat er ook een Blu-ray speler in gebouwd kan worden, laatste vraag, de eSata aansluiting, zit deze aan de voorzijde en kun je hier een externe HD op aansluiten?[/quote:c40590c5c4] Zie de foto's aub, harde schijf is naar keuze in te bouwen, er zit geen ingebouwd. Blu Ray kan er niet in, via sata misschien, maar is me niet bekend. [url]http://www.google.be/images?um=1&hl=nl&tbs=isch:1&&sa=X&ei=BPcMTYVKy4KFB4f02LgO&ved=0CDEQBSgA&q=nmp+1000p&spell=1&biw=1920&bih=887[/url] Een e-sata aansluiting is voor harde schijven bestemd, echter deze heeft er twee 1 voor externe HD en een voor koppeling aan je PC.
Link naar reactie
Ben steeds meer geinteresseerd maar heb nog een paar vragen: Nu bezit ik een FritzBox 7340 en die staat helaas niet in de huiskamer, nu heb ik daarbij enkele FritzWLAN USB sticks. Kan ik ook op een andere manier dan direct via LAN aansluiting verbinding maken met de PC? Vraag 2: in de engelse gebruiksaanwijzing las ik dat het apparaat 20,4 cm hoog is, klopt dit?
Link naar reactie
Die usb stick is er voor om bijna automatisch je nieuwe draadloze apparaat of pc te configureren. Je stopt de usb stick in de FritzBox, het lampje info gaat knipperen en na plm. 15 sec. gaat het lampje weer uit, je haalt de stick eruit en stopt die in een usb poort van je te configureren pc of ander apparaat. Ik zelf heb nog de FritzBox 7170 en het werkte perfect. Dit staat overigens duidelijk in de handleiding tenminste in de Nederlandse van mij.
Link naar reactie
Ik word misschien vervelend maar ik ben echt gisteren de hele dag bezig geweest om gegevens te vinden over dit apparaat. Nu las ik een review in Tweakers over de NMP-1000 het volgende: Toch zijn er overduidelijk minpunten. Door de trage processor van Sigma Designs presteert het apparaat ronduit slecht als we kijken naar de doorvoersnelheden die op een bedraad netwerk worden behaald. Hierdoor zal het Qnap-apparaat minder bruikbaar zijn voor bijvoorbeeld het opslaan van omvangrijke backups. Geldt dit ook voor de (P) uitvoering of zijn dit juist de zaken die in de nieuwste telg zijn gewijzigd?
Link naar reactie
[quote:36b53fe58e="Anjo"]'Zag ik gister in nieuwe folder http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_51/OFF14.SHTML Hun apparaten bevallen mij persoonlijk altijd prima, ondanks commentaren van andere forumleden 8)[/quote:36b53fe58e] Heb het ook gezien maar lijkt mij dat het een apparaat is dat verder ook niet meer ondersteund zal gaan worden met firmware upgrades. Bovendien is het niet een erg goedkoop apparaat 169 Euro. Verder zit er geen harde schijf in. Het lijkt me ook niet echt handig in zo'n apparaat een harddisk te zetten want als het probleem is vaak de langzame NAS functionaliteit. Je kan er beter een NAS aan koppelen via het netwerk. Ik heb een AC Ryan Playon Mini. Goed apparaat en veel ondersteuning ze zijn constant met firmware upgrades bezig. Veel mensen hebben het apparaat dus is er veel over te vinden. Apparaatje is rond de 90 Euro, er zit een HDMI kabel bij en het kastje is lekker klein. Ik heb er een 2,5 inch externe harddisk aangehangen (geen externe voeding) die ik makkelijk naar mijn PC kan meenemen om er films, muziek en foto's op te zetten. Bovendien hangt hij in mijn netwerk waardoor ik er ook films, muziek of foto's kan afspelen op locaties vanuit mijn netwerk. Voordeel van een goedkoop en goed ondersteund produkt is dat als er in de nabije toekomst nieuwe apparaten komen die weer beter zijn, dit apparaat je geen rib uit je lijf heeft gekost,
Link naar reactie
[quote:ece52ae7ee="rob bogers"]Ik word misschien vervelend maar ik ben echt gisteren de hele dag bezig geweest om gegevens te vinden over dit apparaat. Nu las ik een review in Tweakers over de NMP-1000 het volgende: Toch zijn er overduidelijk minpunten. Door de trage processor van Sigma Designs presteert het apparaat ronduit slecht als we kijken naar de doorvoersnelheden die op een bedraad netwerk worden behaald. Hierdoor zal het Qnap-apparaat minder bruikbaar zijn voor bijvoorbeeld het opslaan van omvangrijke backups. Geldt dit ook voor de (P) uitvoering of zijn dit juist de zaken die in de nieuwste telg zijn gewijzigd?[/quote:ece52ae7ee] Nee hoor, de P doet deze kritiek vergeten, dankzij de nieuwe processor SMP8643 SoC, a 667MHz CPU with floating point processor, has a 512MB DDR2 memory
Link naar reactie
Beetje info Qnap heeft een mediaspeler aangekondigd, de Qnap NMP-1000P, die het chassis van de vorig jaar uitgebracht NMP-1000 heeft, maar is voorzien van de nieuwe Sigma Designs SMP8643-chip. Nieuw is ook de extra esata-poort voor externe opslag. Het gebruik van de nieuwe SMP8643-chipset van Sigma Designs, die op een kloksnelheid van 667MHz loopt, moet een belangrijk kritiekpunt op de voorganger van de NMP-1000P wegnemen: de NMP-1000 werd traag gevonden. Naast de nieuwe processor is ook het werkgeheugen verdubbeld naar 512MB, terwijl de grootte van het flashgeheugen voor de firmware verviervoudigd is naar 256MB. Naast de nieuwe processor heeft de NMP-1000P er ook een esata-poort bijgekregen voor de aansluiting van een extern opslagsysteem. Net als zijn voorganger kan de NMP-1000P als nas fungeren vanwege de interne 3,5"-drivebay, de esata-to-pc-aansluiting en de ingebouwde nas-functionaliteit. Door de toevoeging van de extra esata-poort hebben de s-video-aansluiting en de coaxiale s/pdif aan de achterkant wel het veld moeten ruimen. De mediaspeler heeft verder twee usb 2.0-poorten, component- en av-aansluitingen, en een optische s/pdif. De NMP-1000P ondersteunt een groot aantal a/v-codecs en -containers. Zo kan 1080p-video van verschillende containers en codecs worden afspeeld via hdmi en heeft Qnap de NMP-1000P uitgerust met de Wolfson WM8524-dac voor een betere geluidsweergave. Ook is onder meer ondersteuning voor flac ingebouwd, kan de NMP-1000P overweg met iso-, vob- en ifo-formaten en is ondersteuning ingebouwd voor meerdere ondertitelingsformaten. [url]http://www.hitechreview.com/media-players/qnap-nmp-1000p-network-multimedia-player/27878/[/url][i:8f8d28df9c][/i:8f8d28df9c]
Link naar reactie
[quote:c3ab555359="tomvdlee"][quote:c3ab555359="Anjo"]'Zag ik gister in nieuwe folder http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_51/OFF14.SHTML Hun apparaten bevallen mij persoonlijk altijd prima, ondanks commentaren van andere forumleden 8)[/quote:c3ab555359] Heb het ook gezien maar lijkt mij dat het een apparaat is dat verder ook niet meer ondersteund zal gaan worden met firmware upgrades. Bovendien is het niet een erg goedkoop apparaat 169 Euro. Verder zit er geen harde schijf in. Het lijkt me ook niet echt handig in zo'n apparaat een harddisk te zetten want als het probleem is vaak de langzame NAS functionaliteit. Je kan er beter een NAS aan koppelen via het netwerk. Ik heb een AC Ryan Playon Mini. Goed apparaat en veel ondersteuning ze zijn constant met firmware upgrades bezig. Veel mensen hebben het apparaat dus is er veel over te vinden. Apparaatje is rond de 90 Euro, er zit een HDMI kabel bij en het kastje is lekker klein. Ik heb er een 2,5 inch externe harddisk aangehangen (geen externe voeding) die ik makkelijk naar mijn PC kan meenemen om er films, muziek en foto's op te zetten. Bovendien hangt hij in mijn netwerk waardoor ik er ook films, muziek of foto's kan afspelen op locaties vanuit mijn netwerk. Voordeel van een goedkoop en goed ondersteund produkt is dat als er in de nabije toekomst nieuwe apparaten komen die weer beter zijn, dit apparaat je geen rib uit je lijf heeft gekost,[/quote:c3ab555359] Ik heb zo juist gehad met die goedkope apparaten, je mist altijd functionaliteit en vaak werken video of audio bestanden dan niet zo als het hoort of worden niet ondersteunt, soms vanwege licencie kosten die dan te duur uitvallen voor de fabrikant ervan. Bepaalde instellingen zijn niet aanwezig, of 24p bijvoorbeeld werkt niet automatisch of het netwerk gedeelte is problematisch enz... Na een Iomega Screenplay HD, een WDTV en een WDTV live, ben ik nu overstag gegaan voor de "dure" NMP 1000 P, en dat is een shot in de roos Geweldige ondersteuning, snel werkend, veelzijdig, 24 P ondersteuning, Dolby HD en DTS HD + DTS MA via HDMI naar je receiver, zeer uitgebreide instellingen mogelijk, heel veel up to date aansluitingen voorhanden. Ook om je film collectie te beheren is heel wat aan boord, favorieten, laatst bekeken, waardering, IDMB info, Quotering, noem maar op je kan het allemaal prachtig beheren. Je moet natuurlijk voor jezelf de keuze maken, maar hier komt die goedkope prut er niet meer in hoor. Voorwaar een aanrader, en duur, voor mij niet, maar dat maakt ieder voor zichzelf wel uit.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...