Ga naar inhoud

Afspelen FLAC bestanden in Windows Media Player


Aanbevolen berichten

Sinds ik Windows 7 Home Premium (legale update) heb loop ik tegen het volgende probleem met de Windows Media Player: Wanneeer ik in de map Muziek op een album klik van een artiest (met FLAC bestanden) en klik op [i:e3d53ce9f3][b:e3d53ce9f3]Alles Afspelen [/b:e3d53ce9f3][/i:e3d53ce9f3]krijg ik de volgende melding: [b:e3d53ce9f3]Kan geen afspeelbaar bestand vinden[/b:e3d53ce9f3]. Afspelen van een enkel FLAC bestand geeft geen enkel probleem. Hoe kan ik dit verhelpen? En nee, ik wil geen Winamp of een andere speler.
Link naar reactie
Ik heb nog wel een tip die wellicht werkt: als je een voor windows onbekend bestand zoals bv een *.flv (flash-video) afspeelt door in een speler (bv Irfanview) het bestand te openen "weet" windows zelf nog steeds niet wat hij met het bestand moet aanvangen. Bij dubbelklikken op het bestand zelf word deze dan ook niet automatisch afgespeeld. Meestal opent zich dan een venster waarin je kunt aangeven met welk programma het onbekende bestand moet worden afgespeeld, bij deze keuze kun je ook een vinkje zetten bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" Zo forceer je windows om te onthouden dat bv. altijd mediaplayer gebruikt word voor flashvideo of een flac bestand. Daarna zal ook als het goed is het icoon van het bestand veranderen naar het icoon van het programma dat je gekozen hebt. Wellicht is er in deze registratie iets niet helemaal ok en zou eenmalig windows forceren het probleem kunnen oplossen. Je forceert door met rechts te klikken op het flac bestand en dan te kiezen "openen met/programma kiezen" en dan niet het vinkje vergeten bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" Als zich bij rechtsklikken niet de optie "openen met" toont kun je ook dat forceren door shift+rechtsklik, de optie "openen met" is er nu wel.
Link naar reactie
[quote:b97faa69dd="rwilligen"]Ik heb nog wel een tip die wellicht werkt: als je een voor windows onbekend bestand zoals bv een *.flv (flash-video) afspeelt door in een speler (bv Irfanview) het bestand te openen "weet" windows zelf nog steeds niet wat hij met het bestand moet aanvangen. Bij dubbelklikken op het bestand zelf word deze dan ook niet automatisch afgespeeld. Meestal opent zich dan een venster waarin je kunt aangeven met welk programma het onbekende bestand moet worden afgespeeld, bij deze keuze kun je ook een vinkje zetten bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" Zo forceer je windows om te onthouden dat bv. altijd mediaplayer gebruikt word voor flashvideo of een flac bestand. Daarna zal ook als het goed is het icoon van het bestand veranderen naar het icoon van het programma dat je gekozen hebt. Wellicht is er in deze registratie iets niet helemaal ok en zou eenmalig windows forceren het probleem kunnen oplossen. Je forceert door met rechts te klikken op het flac bestand en dan te kiezen "openen met/programma kiezen" en dan niet het vinkje vergeten bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" Als zich bij rechtsklikken niet de optie "openen met" toont kun je ook dat forceren door shift+rechtsklik, de optie "openen met" is er nu wel.[/quote:b97faa69dd] Beste Moderator, Bedankt voor het meedenken en bovenstaande tip. Het probleem is niet dat flac bestanden niet door Windows herkend worden en afgespeeld dienen te worden met de Media Player. Als ik een enkel flac bestand aanklik, wordt deze gewoon netjes afgespeeld. Met de rechtermuisknop op een flac klikken, geeft al de melding dat dit standaard gebruikt wordt door de Media Player. Het probleem is dat een aantal flac bestanden (of alle bestanden in 1 map) niet achter elkaar afgespeeld worden zoals in een map met MP3 of WMA bestanden. Ik word er een beetje niet goed van maar ik blijf doorzoeken en jullie horen nog wel.
Link naar reactie
[quote:ce957f8fed="Beetjedigi"]Bedankt voor het zoeken en je reactie! Ik heb al een codec gedownload om flac bestanden af te spelen maar dit programma is misschien inderdaad de oplossing voor mijn probleem.[/quote:ce957f8fed] Welke codec heb je precies geïnstalleerd? Heb je nog steeds hetzelfde probleem als je de codecs op http://xiph.org/dshow installeert?
Link naar reactie
[quote:8739bba659="Tim De Baets"][quote:8739bba659="Beetjedigi"]Bedankt voor het zoeken en je reactie! Ik heb al een codec gedownload om flac bestanden af te spelen maar dit programma is misschien inderdaad de oplossing voor mijn probleem.[/quote:8739bba659] Welke codec heb je precies geïnstalleerd? Heb je nog steeds hetzelfde probleem als je de codecs op http://xiph.org/dshow installeert?[/quote:8739bba659] Beste Tim, Omdat Windows Media Player geen flac ondersteunt heb ik toevalligerwijs ook de codecs van XIPH geïnstalleerd. Ik heb alleen een vorige versie hiervan. Vandaag de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd. Maar ook hiermee verdwijnt mijn probleem nog niet. Toch bedankt voor je meedenken!
Link naar reactie
Copy-paste het volgende in Notepad en sla het op als [b:1b74b41fc2]AllesAfspelen.reg[/b:1b74b41fc2]: [code:1:1b74b41fc2] Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\WMP.FlacFile\shell\play\command] "DelegateExecute"="{ed1d0fdf-4414-470a-a56d-cfb68623fc58}" [HKEY_CLASSES_ROOT\WMP.OggFile\shell\play\command] "DelegateExecute"="{ed1d0fdf-4414-470a-a56d-cfb68623fc58}" [/code:1:1b74b41fc2] Dubbelklik daarna op dit bestand om het toe te voegen aan het Register. Daarna zou Alles Afspelen moeten werken voor FLAC en OGG (heb direct ook OGG toegevoegd). Na het toevoegen van AllesAfspelen.reg, kan je dit bestand terug verwijderen.
Link naar reactie
[quote:51c6c2e853="Tim De Baets"]Copy-paste het volgende in Notepad en sla het op als [b:51c6c2e853]AllesAfspelen.reg[/b:51c6c2e853]: [code:1:51c6c2e853] Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\WMP.FlacFile\shell\play\command] "DelegateExecute"="{ed1d0fdf-4414-470a-a56d-cfb68623fc58}" [HKEY_CLASSES_ROOT\WMP.OggFile\shell\play\command] "DelegateExecute"="{ed1d0fdf-4414-470a-a56d-cfb68623fc58}" [/code:1:51c6c2e853] Dubbelklik daarna op dit bestand om het toe te voegen aan het Register. Daarna zou Alles Afspelen moeten werken voor FLAC en OGG (heb direct ook OGG toegevoegd). Na het toevoegen van AllesAfspelen.reg, kan je dit bestand terug verwijderen.[/quote:51c6c2e853] :D :D Tim, hartstikke bedankt voor bovenstaande supertip!!!! :D Het werkt echt, geweldig. Wat ben ik hier blij mee! :D Ik weet niet hoe je dit gedaan of gevonden hebt, maar in één woord SUPER. Dit is al de zoveelste keer dat ik als digibeet door een kenner geholpen ben. Mijn hele dag is meteen weer goed. Nogmaals heel hartelijk bedankt en een fijn weekend!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...