Ga naar inhoud

HD mediaspeler mét of zónder interne HD?


Aanbevolen berichten

In het oktobernummer (nr. 11) van C!T stond een test van HD mediaspelers. Mij lijkt het moment aangebroken om een keuze te gaan maken; de voorselectie is al gedaan :lol: Ik blijf nog met één vraag zitten, die in het artikel niet is beantwoord en die ik ook in dit forum niet kan terugvinden, nl.: kies ik een HD Mediaspeler met of zonder interne HD? Mijn tv/flatscreen + HD recorder + HCS staan bij elkaar in de woonkamer en op de muur zit een hubje (een switch) voor mijn thuisnetwerk (UTP, 100Mb). Boven staat een pc met een paar externe usb-schijven (1/4 en 1/2 TB), waarop films (veelal in dvd-formaat, VIDEO_TS, maar ook *.avi en *.mkv, soms met losse ondertitels *.srt). Verder ook muziek en foto's. Is nu deze 100Mb verbinding tussen boven en beneden snel genoeg om films vlekkeloos af te spelen? Ook 1080p? Of is het handiger/verstandiger om in de HD mediapeler een HD in te bouwen om daarop de films te laten un-rarren? En moet dat dan een interne HD zijn (ws. SATA?) of kan een externe usb-HD volstaan? Met dank voor het lenen van je expertise...[b:a2a5b10d7a][/b:a2a5b10d7a][b:a2a5b10d7a][u:a2a5b10d7a][/u:a2a5b10d7a][/b:a2a5b10d7a][color=red:a2a5b10d7a][/color:a2a5b10d7a][b:a2a5b10d7a][/b:a2a5b10d7a][b:a2a5b10d7a][/b:a2a5b10d7a]
Link naar reactie
Persoonlijk hoef ik geen Mediacenter met een geïntegreerde harddisk. Een nadeel van een geïntegreerde harde schijf vind ik dat het lastig is om er grote bestanden op te zetten. Kan je beter een 2,5 inch harddisk aan je Mediacenter hangen en eventueel via je netwerk streamen. Streamen gaat bij mij perfect. Ik heb een AC Ryan Mini die ik via een netwerkkabel aan mijn netwerk heb aangesloten bovendien heb ik een Samsung S2 van 640GB die ik eens in de zoveel tijd aan mijn PC hang en bepaalde folders synchroniseer dmv Syncback SE. Omdat het een 2,5 inch harddisk is en zijn stroom uit de USB poort trekt gaat de schijf alleen aan als ik de Mediacenter aanzet. Een ander groot voordeel van een 2,5 inch harddisk is dat je die zo in je broekzak ergens mee naar toe neemt. Bovendien zijn ze heel erg stil en mijn AC Ryan Mini heeft geen interne fan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...