Ga naar inhoud

dvb-t signaal in vlc tonen


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een DVB ontvanger gekocht, een model usb stick zodat ik tijdens het surfen op mijn 2e scherm de publieke zenders kan bekijken. Daarvoor heb ik mijn standaard speler, VLC, die met dit formaat overweg moet kunnen. Jammer genoeg loop ik tegen een aantal problemen aan. Om te beginnen vraagt de meegeleverde software om een geinstalleerde microsoft mediaspeler. Die heb ik dus niet en hoef ik ook niet. Op het net staat wel voldoende informatie maar de meeste daarvan zijn voor linux systemen. Mijn systeem is een windows xp. Het enige programma dat in de buurt komt is dvbdream. Die scant de kanalen en kan deze naar vlc doorsturen. Deze software is helaas een trial en stopt er na 20 minuten mee. Het heeft me wel verder geholpen de informatie van de zenders te acherhalen. Informatie die ik volgens mij in vlc moet kunnen invoeren zodat ik kan kijken. [quote:ce99dd15db]CHANNEL Name: "Nederland 1" Provider: "Digitenne" TRANSPONDER 482, H, 6900 16APSK -40.0°W (4000 - DVB-T Europe) Signal: 55% Quality: 100% VIDEO IDs NetwordID: 8720 TransponderID: 2214 ServiceID: 1101 PIDs Video: 7011 Audio: 7012 - (MPEG-1) PCR: 7011 PMT: 7010 Teletext: 7013 EMMs: 182 (SELECTED) DATE/TIME 1-9-2010 21:36:41 (GMT +1)[/quote:ce99dd15db] Van alles geprobeerd maar het is me nog niet gelukt. Het verbaasd me enigzins dat hier nauwelijks iets over te vinden is. Anno nu is dvb toch een bekende standaard? Heeft iemand hier ervaring mee en kan me verder helpen?
Link naar reactie
Uiteindelijk is het met een hoop omwegen dan toch gelukt om dvb-t te kijken in vlc zonder extra software. Zo blijft het mogelijk om één speler te gebruiken voor al mijn audio-visuele media :D [img:aebb5b0244]http://image.bayimg.com/paocfaacn.jpg[/img:aebb5b0244] Bij de instellingen heb ik de vaste waarden ingegeven modulation, bandbreedte en dergelijke. Daarna kan ik via media->capture device de transponder ingeven en gaan met de banaan.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...