Ga naar inhoud

Volle DVD(film), laptop ziet niets


Aanbevolen berichten

Op mijn gewone computer ziet de DVD-speler een gebrande film gewoon. Deze begint spontaan te spelen. Ook de Playstation (III) ziet de film en speelt deze gewoon af op televisie. Tot zover alles goed. Nu het probleem: De laptop ziet niets op de DVD en denkt dat er een lege DVD in zit. Geeft aan dat er 4,39 Gb vrije ruimte is. Ook PowerDVD ziet niets en zegt dat het DVD-station leeg is. De film staat op de DVD met een extentie VOB. Vraag: Hoe kan ik mijn DVD-film ook op mijn laptop afspelen? Laptop: Acer Aspire Timeline 4810TZ Pentium SU4100 (1,3 Ghz) 3 Gb intern geheugen
Link naar reactie
Bovenstaande "oplossingen" zullen je iig niet helpen, een cd/dvd drive moet gewoon onder windows werken, de drivers zitten in windows ingebaaken, zelf gaan proberen drivers toe te voegen aan windows levert meestal alleen problemen op en iig geen oplossing. Ook een codec pack installeren lost niets op, er is niets te decoderen omdat de drive in eerste instantie al geen inhoud op d dvd ziet staan. Een merkwaardig probleem. Afhankelijk van de ouderdom van de laptop kan de drive wellicht geen dvd's lezen van het gebruikte type dvd. Er zijn DVD-R- en DVD-R+ en dan is er ook nog DVD-RW- en DVD-RW+ vooral oudere drives kunnen vaak maar 1 van de types aan dus min of plus. Probeer eens een andere zelf gemaakte dvd? Leest de drive uberhaupt dvd's?, probeer eens gewone gekochte video-dvd? Het gegeven dat windows meld dat er 4.39 GB vrije ruimte is is wat merkwaardig, dit suggereert dat de drive wel de dvd kan lezen. Eenvoudig probeersel wat geen kwaad kan: verwijder in apparaatbeheer de dvd drive, doe een reboot en probeer het nog eens....
Link naar reactie
Het betreft een bijna nieuwe laptop. Geinstalleerd met Windows 7. De betreffende DVD-speler is een Matshita type UJ862AS. Verder staat erbij: DVD-super Multi DL drive. Deze zou toch diverse dvd's moeten kunnen lezen? De dvd met de bewuste film is door een kennis gemaakt die in Belgie woont. De dvd-speler staat op regio 2 ingesteld. De dvd-speler leest wel andere dvd-films en zelfgebrande data-dvd's en cd's. Ik heb de dvd-speler zoals geadviseerd verwijderd en na de herstart is deze weer correct geinstalleerd.
Link naar reactie
Tja, dan weet ik het ook ff niet. Je drive lijkt een recnte te zijn en iig een die alle types schijfjes zou moeten kunnen lezen. Het zou het merk/type dvd kunnen zijn, wellicht een zeldzaam geval waarmee je drive niet oveweg kan. Als je onbedingt toch de dvd wilt afspelen op je laptop kan ik ook niet meer adviseren dan om op je pc de dvd te rippen en er opnieuw een dvd van te branden maar dan uiteraard op een ander merk schijfje en het zo nog eens proberen....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...