Ga naar inhoud

Projectiescherm: Kijkafstand / Soort doek / Zoom?


Aanbevolen berichten

Beste C!T'ers, Ik ben bezig met (het plannen van) een herinrichting van onze 'kelder'. Hij gaat dienst doen als Thuisbioscoop. Nu heb ik al e.e.a. uitgezocht, maar loop toch nog tegen een probleem aan: Op welke afstand kijk je 'relaxed' naar een groot scherm? Even wat informatie: Beamer: Sony VPL-HW15 Zoom: 1-1.50 (gepland om in te stellen op 1.25) Afstand beamer --> scherm: 5 meter. Scherm: Projecta Homescreen Deluxe Scherm maat (h x b) in cm: 185 x 316 Zicht maat (h x b) in cm: 169 x 300 Ik heb een aantal vragen: [list:069329d218] [*:069329d218] Beamer lijkt me érg geschikt, zijn er nog mensen die me willen redden van een eventuele enorme miskoop of betere alternatieven hebben? [*:069329d218] Zoom: Ik wil graag weten of zoomen een negatief effect heeft op de beeldkwaliteit. Als dat niet het geval is, zoom ik namelijk liever op 1.50 (Kan afstand beamer --> Scherm kleiner worden). [*:069329d218] Ik wil graag weten wat de kijkafstand is waarop je 'relaxed' kijkt naar een scherm van 3 bij 1.6 meter. Heeft iemand een tabelletje met die gegevens (resolutie: Full HD). [*:069329d218] Ten slotte word me de keuze gegeven (door projecta) tussen MatWit, High Contrast en Da-Tex©. Kan iemand me deze begrippen uitleggen en aangeven welke ik het best kan kiezen? :) [/list:u:069329d218] Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :) Torrentus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...