Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Vaak is er in de tv applicatie ergens een ontvangst metertje waarmee je het niveau van het ontvangen signaal kunt zien.... Is dit niet een geval USB1 / USB2? , je stick is USB2 en je pc/laptop heeft maar USB1. USB1 is de oude langzame norm en USB2 is de nieuwe snellere, een usb2 apparaat aansluiten op een usb1 poort gaat wel maar het apparaat kan dan slecht gaan werken.
Link naar reactie
Bij goede DVB-T ontvangst (sterk signaal) heb je natuurlijk een mooi beeld, bij slecht signaal heb je gewoonweg geen beeld, dus dat zal niet aan je antenne liggen. Het is dus goed of wel geen beeld, dus het kan zoals hierboven vermeld aan je ingang op de pc zijn. En staat USB 2 indien aanwezig wel aan, zowel in het BIOS als in windows. [url]http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Tips-for-solving-problems-with-USB-devices[/url] [url]http://www.computerhandleiding.nl/hardware/snelheid-usb-verhogen.html[/url]
Link naar reactie
ik heb een laptop met vista van 2008 en een xp van 2003. De laptop van 2008 moet toch wel usb2 ondersteunen (hoe kan ik dat controleren?), de stick in ieder geval al zeker. Er komt nog bij dat ik beneden beter ontvangst heb - bijna geen schokken en storingen- dan boven, er komt ook nog bij dat er op mijn antenne die ik nu bezit een magneetje heb die dan wordt vastgemaakt op een voorwerp dat metaal bevat. Zit ik dus beneden en heb mijn antenne vastgemaakt op metaal bv een ijzeren lamp, dan heb ik goed ontvangst. Dus denk ik dat het toch iets met de antenne te maken moet hebben. Toch?
Link naar reactie
Kijk, dat is al weer wat meer informatie....Freecom stelt als systeem vereiste een P4 op 2 Ghz als minimum; http://www.freecom.com/objects/00008568.pdf Vooral mpeg decoderen kan erg veel systeem belasting geven, als de signaalsterkte dan ook nog terugloopt moeten er meer fouten gecorigeerd worden en loopt de cpu belasting nog verder op. Of dat je probleem is kun je checken door taakbeheer in de achtergrond aan te zetten met het cpu belstings venster en dan de tv software opstarten en een tijdje laten lopen. Voor soepel werken mag de last niet meer worden dan een procent of 70 a 80 hooguit. Check ook of toevallig niet je powersave mode van je laptop aan staat, de cpu moet op volle snelheid kunnen lopen. Voor ik het vergeet: er is onlangs de nodige storing geweest, en wellicht nog steeds (?) ,met digitenne; in sommige delen van nl waren de uitzendingen schokkerig met wegvallend geluid en beeld, als je even googelt op digitenne storing kun je aan de weet komen of het nog steeds het geval is en waar want het was niet in heel nl. Met een recente pc mag je usb2 verwachten maar er kan natuurlijk altijd wat fout zitten. In apparaatbeheer moet onder usb controllers een "Enhanced host controller" staan. WindowsXP meld het als een apparaat sneller kan werken door usb2 van vista weet ik het niet maar neem aan dat die het ook wel meld. Daadwerkelijk controlleren of een apparaat in usb2 werkt is niet zo eenvoudig, ik heb het lang geleden eens gedaan na eenzelfde soort probleem als het jouwe en ik meen me te herinneren dat sisoft Sandra (een systeem tool) meld of en welk apparaat in usb2 werkt, Sandra heeft een gratis versie. Je antenne en ontvangst: digitenne is moeilijk binnenshuis te ontvangen en het best zet je de antenne zo dicht mogelijk bij een raam, het liefst in de raampost. Een metalen ondergrond onder een antenne kan het ontvangst verbeteren maar dit is een moeilijke materie, proberen is het devies. Heeft je tv software niet een ontvangst metertje waarmee je de signaalsterkte en kwaliteit kunt zien? [edit] there ya go: http://www.freecom.nl/objects/00006548.pdf pagina 28, signaal meters geven doorgaans 2 waardes ; ontvangst sterkte en beeldkwaliteit, zolang de beeldkwaliteit 100% is is er nix aan de hand ongeacht de signaalsterkte. Als de signaalsterkte onder een bepaald niveau komt zal de beedkwaliteit ook minder worden. Je kunt zo iig zien wat de invloed van de antenne plaats is en hoe goed/slecht het ontvangst is, lees de text in het rode kader-je moet deze functie na gebruik weer uitzetten omdat deze veel cpu kracht opvreet. Als alle tips geen uitkomst bieden dan zou een andere antenne te overwegen zijn maar welke kan ik je niet vertellen, bij mijn diggitenne ontvanger van kpn zit er 1 die goed werkt dus ik heb daar nooit mee hoeven expirimenteren, hij staat bij mij wel in de raampost- 2 meter er vandaan naast de tv levert een minder signaal op en regelmatig storing....
Link naar reactie
Dank je wel hoor voor deze informatie.Samen met laptop en de antenne aan een raam gaan zitten met de antenne gevestigd op een ijzeren ondergrond doet het goed. Hetgeen ik dus vooral wil weten, is indien ik een andere antenne heb, ik kan gaan zitten waar ik wil. Volgens mij zitten op onderstaande website toch wel antennes bij die naar mijn mening beter is dan dat antennetje dat bij die usb stick is meegeleverd. [url]http://shop.conrad.nl/multimedia/tv-ontvangst/antennes/dvb-t-antennes/[/url]
Link naar reactie
Die kans is natuurlijk vrij groot,de antenne die erbij zit zal vermoedelijk wel te verbeteren zijn. Er zijn grofweg 2 types: actief en passief. De passieve is puur een antenne en nix meer-vermoedelijk heb je die nu, bij de actieve zit er in de antenne wat versterkingshardware ingebouwd die het signaal versterkt, daarvoor is wel spanning nodig dus er kan een adapter bij zitten die in een 220v stopcontact moet. Ik weet van mijn digitenne ontvanger dat de spanningsvoorzienng voor een actieve antenne ook uit de ontvanger zelf kan komen, de voedingsspanning loopt dan over de antenne kabel samen met het antenne signaal. Daar schijnt een standaart voor te zijn want als ik het goed heb begrepen kan je zo'n actieve antenne van een KPN zo aan een Philips TV hangen en de spannings voorziening voor de antenne komt dan uit de tv, ik weet dit niet helemaal zeker. Dat zou natuurlijk met je laptop het handigst zijn, je bent dan van die adapter verlost maar dan moet je tv-stick dat natuurlijk wel ondersteunen. Een ander voordeel van de actieve antenne is dat je de antenne kabel makkelijk kunt verlengen tot een meter of 10 zonder signaal verlies, je zou dan dus de antenne voor het raam kunnen zetten en met een lange kabel naar je laptop. De kabel van een passieve antenne verlengen is geen goed idee omdat je dan te veel signaal verliest.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...