Ga naar inhoud

Wasmachine met transportschade gekocht m


Berend-1

Aanbevolen berichten

Wie weet het hele verhaal van wasmachines die verkocht worden met transportschade? Ik heb zo'n machine gekocht en is afgeleverd door extern vervoerd bedrijf en toen ik hem uitpakte bleek eer maar 1 transportbout een heel klein beetje vast te zitten. Dus om problemen met het vervoer in de toekomst te voorkomen ik zelf proberen om de bouten vast te zetten, dat bleek heel moeilijk en ik kreeg ze niet alle 4 vast. Met veel moeite kreeg ik er 3 vast. Dat zegt mij dat er iets goed mis is met die machine. De leverancier hoort dat te testen maar heeft daar dus gigantisch geblunderd. Dus ik de machine verder onderzoeken en heb de filter er uit gehaald. Daar bleek iets in te zitten wat me aan stopverf doet denken. Ook zaten er pluisjes in en een paar lichaams haren. Het kan dus niet anders zijn dan dat de wasmachine al een keer gebruikt is. Dus mijn vermoeden is dat deze machine niet alleen transportschade heeft, hier is meer aan de hand. En de officiële transportschade was verwaarloosbaar, een paar lichte krasjes aan de zijkant. Is er hier iemand die precies weet hoe dit zit?
Link naar reactie
Met "transport schade" behoort men te bedoelen dat het letterlijk een deuk of kras is. Dus technisch nog wel werkend. In jou geval lijkt het er op dat de machine gebruikt is of getest is met wasgoed, bv een paar handdoeken van de winkel/service dienst zelf. Waarom de transport bouten niet vast zitten en je ze niet meer vast kunt krijgen kan ik niet beantwoorden. Is geheel afhankelijk van de machine. Bij sommige modellen zit er een volgorde in het vastzetten hiervan of zitten er vul bussen tussen die in een bepaalde hoek moeten staan. Voor meer hulp graag alle informatie uit de deurrand vermelden.
Link naar reactie
Volgens de technische tekening zijn het 2 transport bouten, volgens de installatie handleiding 4. Dit zijn normale bouten met een kunststof plug/afstand houder en moet je simpel kunnen plaatsen. Ik weet niet wat je voor afspraken met je leverancier hebt gemaakt maar bij twijfel contact met hun opnemen.
Link naar reactie
Ik heb 3 bouten vast weten te krijgen en voor die 4e zit het gat te ver uit de richting. Heb contact opgenomen met de leverancier en de machine is net opgehaald door een extern vervoers bedrijf. Nu maar hopen dat ze het netjes afhandelen. Ook heb ik contact gehad met Bosch en zij zeggen dat wasmachines met schade transport in de fabriek wordeb getest. En de leverancier beweerd het tegen overgestelde en zegt dat ze dat zelf doen. Maar wie dat ook gecontroleerd heeft, dat is sowieoz niet goed gegaan.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...