Ga naar inhoud

DVD beschadigd


Aanbevolen berichten

Gisteravond heb ik alle documenten en foto's op DVD gezeten zonder controle of DVD werd goed gekopieerd. Na DVD gekopieerd heb ik mijn computer schoongemaakt en opnieuw geïnstalleerd. Ik wilde alle documenten en foto's op computer verplaatsen, het bleek dat sommige bestanden zijn beschadigd. Ik zag ook een kras van de DVD. Wat kan ik nu doen? Ik ben zeer bezorgd :( ...
Link naar reactie
ja, heel dom van me geweest. Ik had eerder moeten controleren of DVD was goed gekopieerd, maar ik deed het niet. Gelukkig heb ik pas ontdekt dat oude DVD heb ik ook hetzelfde documenten en foto's bewaard. Dan heb ik weinig foto's verloren. Nu heb ik geleerd. Ik ontdekte ook dat USB-stick is meer veilig dan DVD-r of CD-r, vind je ook? [quote:8d9a6e6f4a="stee0036"]Een kras op de DVD en je schijf opnieuw geinstalleerd, je kan niet zo veel doen. Hopen dat de kras meevalt, het blijf een apparaat he. Je hebt wel weer wat geleerd. Google eens op de schuurmiddel methode nadat je de schijf eerst gewoon gekopieerd hebt.[/quote:8d9a6e6f4a]
Link naar reactie
Vanuit het oogpunt van beschadiging is een usb stick wellicht wat veiliger maar met [u:75911d5d7f][b:75911d5d7f]ALLE[/b:75911d5d7f][/u:75911d5d7f] digitale media geld dat weg=weg. Ook bij een usb stick is verloren data(defecte stick) doorgaans weg en niet meer te achterhalen. Je doet er dus goed aan om meerdere kopieen op verschillende soorten media te maken.
Link naar reactie
heb je je hardeschijf ook opnieuw geformateerd? zo niet dan is er nog een kansje dat je het nog terug kan vinden op je harde schijf met het programma -Get data Back- ff googlen kan je het vast wel ergens downloaden.. als je hem wel geformateerd hebt weet ik niet of dit ook werkt maar het is wel de moeite waard;) hiphopsteven
Link naar reactie
[quote:d57b396542="hiphopsteven"]heb je je hardeschijf ook opnieuw geformateerd? zo niet dan is er nog een kansje dat je het nog terug kan vinden op je harde schijf met het programma -Get data Back- ff googlen kan je het vast wel ergens downloaden.. als je hem wel geformateerd hebt weet ik niet of dit ook werkt maar het is wel de moeite waard;) hiphopsteven[/quote:d57b396542] helaas heb ik wel een harddisk geformateerd :(. maar ik heb veel foto's van andere oud DVD gevonden. Paar documenten zijn verloren, is niet erg.
Link naar reactie
[quote:4b16021b67="andre@home"]Je hebt geen back up gemaakt dat is het probleem... een kopie en vervolgens de originele data weggooien is vragen om problemen zoals je inmiddels zelf ook merkt. Een externe hard schijf kost geen drol meer.... neem zoiets of 2 zelfs of een en daarnaast nog een DVD.[/quote:4b16021b67] haha. ja dat is ook waar. maar USB-stick is wel erg goed, ik heb bijna nooit probleem met die usb-stick gehad. ik heb nu niet meer vertrouwen in DVD :|
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...